Scooter verkocht, gezeik achteraf

Meneer heeft toch met de scooter een periode gereden... Voordat meneer was aangehouden was er niks mis met de scooter en nu die word aangehouden is het ineens jou schuld dat die het niet meer doet ?

En sleutels terug sturen zou ik niet doen aangezien hij dalijk zegt mn scooter is gejat en hij bij jouw voor de deur is geplaatst.Ik zou hem gewoon buiten je tuin zetten en de sleutels naar de politie brengen:).. en het verhaal uitleggen,..!
 
Abels said:
Meneer heeft toch met de scooter een periode gereden... Voordat meneer was aangehouden was er niks mis met de scooter en nu die word aangehouden is het ineens jou schuld dat die het niet meer doet ?

En sleutels terug sturen zou ik niet doen aangezien hij dalijk zegt mn scooter is gejat en hij bij jouw voor de deur is geplaatst.Ik zou hem gewoon buiten je tuin zetten en de sleutels naar de politie brengen:).. en het verhaal uitleggen,..!

AMEN

enne rechtzaak:S kost meer dan die scoot :X
 
Kosten verhalen op die vent die beweerd dat de scooter gaar is etc...

Alleen om die vent zijn smoel te laten houden zou ik dus mooi al een rechtzaak beginnen.
 
RemcoV said:
Kosten verhalen op die vent die beweerd dat de scooter gaar is etc...

Alleen om die vent zijn smoel te laten houden zou ik dus mooi al een rechtzaak beginnen.

Zij klagen ons dus aan...maar gezien het feit dat hij akkoord is gegaan met de aankoop van de scooter en 8 dagen niets van zich heeft laten horen dat het geen degelijk product was, staat hij vrij zwak...
 
Abels said:
Meneer heeft toch met de scooter een periode gereden... Voordat meneer was aangehouden was er niks mis met de scooter en nu die word aangehouden is het ineens jou schuld dat die het niet meer doet ?

En sleutels terug sturen zou ik niet doen aangezien hij dalijk zegt mn scooter is gejat en hij bij jouw voor de deur is geplaatst.Ik zou hem gewoon buiten je tuin zetten en de sleutels naar de politie brengen:).. en het verhaal uitleggen,..!

Ja klopt, meneer wilde de schade verhalen op mij. Scooter blijft hier gewoon nog even staan, we willen het netjes afhandelen maar de manier waarop de tegenstander te werk is gegaan is niet bepaald netjes geweest
 
Die kerel kan je NIKS maken. Hij heeft hem tevreden gekocht en ?dagen niks van zich laten horen.
En de politie heeft de scooter uiteindelijk gemolt. Maar zelfs was het jou schult dan kan hij niks op jou verhalen. En ik zou die sleutels lekker op het politiebureau dumpen.
 
FRANQ said:
zat wel iets van een termijn van 2 weken aan d8 ik.

Jongens ik wil even wat informatie meedelen ;).

Mijn vriend heeft een afgeragde scooter gekocht, nietwetend dat er alles binnen het blok zo verneukt is als maar kan. We zijn samen naar de politie gegaan met alle kenteken-delen (papieren) van de scooter (zelfs vrijwaring van de verkoper etc).

De agent had het 10x herhaald, je begint 0,0 tegen een verkoper die je iets verneukt heeft verkocht. Mijn vriend had een verrachte aerox, hij heeft zelf extra kosten gemaakt voor een compleet nieuw blok. De agent maakte duidelijk dat een klacht in elke vorm geen standpunt heeft die tegen de verkoper gebruikt kan worden. Volgens de agent moet dit volgens onderling worden opgelost, een rechtzaak/klacht heeft gewoon geen zin.

-----

In jou situatie: Bel de verkoper op, vertel hem netjes dat hij de scooter mag komen ophalen. Indien hij dit niet wenst te doen, bel je de politie op en zeg je dat een meneer zijn scooter in jouw tuin heeft geparkeerd en deze niet wenst te verwijderen.

Dit lijkt mij het meest realistische om te doen, als de koper een rechtzaak begint, geen enkel probleem. Neem contact op met rechtshulp/advocaat en vraag hem wat hij voor je kan betekenen.
 
Een koper kan enkel binnen een paar dagen terug komen als er iets niet in orde is. Bv als de verkoper dingen heeft beweerd over iets die niet waarzijn. Maja dan sta je nogsteeds vrij zwak denk ik. Dus als ik jou was zou ik het wel zonnig inzien:)(vooral met dit weer:p)
 
wtf, hij kan je helemaal niks maken hij heeft hem gekocht klaar ook al was de scooter na 2 min nadat hij weg is gegaan ontploft kan hij je nog niets maken hij heeft hem gekocht en dat weet je bij 2e handse spullen dus hij moet niet janken
 
@ Darksaiyan, precies dat dacht ik al, meneer wilde binnen een week het bedrag van de scooter op zijn rekening zien staan, anders dreigde hij met een rechtzaak. Dit maakt de zaak gewoon helemaal duidelijk, hij heeft geen poot om op te staan. Ik wacht het ook rustig af :)
 
crazybond700 said:
Een koper kan enkel binnen een paar dagen terug komen als er iets niet in orde is. Bv als de verkoper dingen heeft beweerd over iets die niet waarzijn. Maja dan sta je nogsteeds vrij zwak denk ik. Dus als ik jou was zou ik het wel zonnig inzien:)(vooral met dit weer:p)

garantie tot aan de deur:+
is bij de meeste particuliere verkopen wel zo:)
 
crazybond700 said:
Een koper kan enkel binnen een paar dagen terug komen als er iets niet in orde is. Bv als de verkoper dingen heeft beweerd over iets die niet waarzijn. Maja dan sta je nogsteeds vrij zwak denk ik. Dus als ik jou was zou ik het wel zonnig inzien:)(vooral met dit weer:p)

Zolang de koper niks zwart op wit heeft staan (voorwaarden oid) met een ondertekening van de verkoper.. Kan hij je niks maken...
 
Abels said:
Zolang de koper niks zwart op wit heeft staan (voorwaarden oid) met een ondertekening van de verkoper.. Kan hij je niks maken...

Correct, daarom schrijg ik ook altijd een contractje bij 2e hands aankopen/verkopen:) Dan heb je achteraf geen gezeur. Maar als ik bv zeg er zit een nieuwe zuiger in, en dat staat bv ook op een contractje, en het blijkt gewoon de originele zuiger te zijn, dan kan de koper mij aanklagen omdat ik niet de waarheid over het artikel heb verteld. Maarja dat is in dit geval toch niet van toepassing.
 
Rij die scooter de sloot in en geef de sleutels aan je broer 8P

Nee ik zou het gewoon met je broer regelen dat jullie het samen verkocht hebben en dat ie gewoon goed is weggegaan.En anders maak je dat ding toch effe als er alleen paar draden los zijn gehaald kost je meschien een uurtje en ben je van dat gezeur af.

Niet zo moeilijk doen en gewoon effe maken hij blij jij blij en iedereen is blij.

Politie kan er toch niets tegen doen want zij zeggen toch van nee dat hebben we niet gesloopt en ze weten ook niet hoe dat ding eruit zag toen jullie aan het verkopen waren

en wil ie dan nog niet meewerken die vent dan sloop je hem uit elkaar en dump je het frame ergens met sleutels erbij en leg je de spullen ergens bij een vriend en verkoop je eht weer.hij kan je toch niets maken want hij heeft geen bewijs dat ie hem bij je neer hebt gezet
 
De Beunhaas said:
Rij die scooter de sloot in en geef de sleutels aan je broer 8P

Nee ik zou het gewoon met je broer regelen dat jullie het samen verkocht hebben en dat ie gewoon goed is weggegaan.En anders maak je dat ding toch effe als er alleen paar draden los zijn gehaald kost je meschien een uurtje en ben je van dat gezeur af.

Niet zo moeilijk doen en gewoon effe maken hij blij jij blij en iedereen is blij.

Politie kan er toch niets tegen doen want zij zeggen toch van nee dat hebben we niet gesloopt en ze weten ook niet hoe dat ding eruit zag toen jullie aan het verkopen waren

en wil ie dan nog niet meewerken die vent dan sloop je hem uit elkaar en dump je het frame ergens met sleutels erbij en leg je de spullen ergens bij een vriend en verkoop je eht weer.hij kan je toch niets maken want hij heeft geen bewijs dat ie hem bij je neer hebt gezet

beter idee, haal jij hem op.
dan is hij niet de lul

je ideen zijn btje illegaal
 
Gewoon naar de politie stappen en zonodig een rechtzaak klaar uit :) ... dit blijft de makkelijkste en veiligste oplossing voor jou zelf.. :)
 
Back
Top