Scooter verkocht, gezeik achteraf

was maar voor de gein hoor ;) :O
Ik zou er me niet zo druk over maken. Die gast ken je niks maken Dusja..
 
Weet je wat ik wel apart vindt? Nee ? Dat er al 100x hetzelfde advies is gegeven, en iedereen maar door blaat, maar dat de jongen geen actie onderneemt, of ons in kennis stelt dat hij actie ondernomen heeft... ?
 
wipkip said:
Weet je wat ik wel apart vindt? Nee ? Dat er al 100x hetzelfde advies is gegeven, en iedereen maar door blaat, maar dat de jongen geen actie onderneemt, of ons in kennis stelt dat hij actie ondernomen heeft... ?

helft van de adviezen kan ik weinig mee, aangezien ik iemand ben die het netjes wilt oplossen en niet met een onvolwassen aanpak als scooter leegstrippen en verkopen etc.

Zoals ik al eerder zei moet het juridisch worden opgelost, feit is wel dat hij juridisch niet al te sterk staat, waardoor ik het wel zonnig in zie. <]
 
Inderdaad gewoon die kerel laten dreigen, als hij een rechtzaak wil dan spant hij hem zelf ook maar aan (als jij hem aanspant kost het jou geld). Echter staat die kerel veel te zwak en dat zal hij zelf ook wel weten, anders had hij al 3x een rechtzaak aangespannen.

Voorderest ben je al naar de politie geweest? Zo ja, wat adviseerde zei wat betreft die scooter die dat joch voor je deur heeft neer geplant?
 
DeJongh said:
Inderdaad gewoon die kerel laten dreigen, als hij een rechtzaak wil dan spant hij hem zelf ook maar aan (als jij hem aanspant kost het jou geld). Echter staat die kerel veel te zwak en dat zal hij zelf ook wel weten, anders had hij al 3x een rechtzaak aangespannen.

Voorderest ben je al naar de politie geweest? Zo ja, wat adviseerde zei wat betreft die scooter die dat joch voor je deur heeft neer geplant?

Ik ben niet langs de politie geweest, ik wacht gewoon af wat er gebeurd (rechtzaak of niet)

mocht meneer nog ooit iets van hem laten horen mag hij de scooter komen ophalen, staat hier alleen maar in de weg. (feit is dat hij gewoon de eigenaar ervan is, hoe graag hij dat ook niet wilt zijn)
 
Staat de scooter nog op de stoep? Of heb je hem inmiddels verplaatst naar je garage oid?

Je zou hem altijd een brief kunnen schrijven met daarin vriendelijk het verzoek of hij hem op zou willen halen..
Als dat ding toch maar in de weg staat, wie niet waagt wie niet wint..
 
DeJongh said:
Inderdaad gewoon die kerel laten dreigen, als hij een rechtzaak wil dan spant hij hem zelf ook maar aan (als jij hem aanspant kost het jou geld). Echter staat die kerel veel te zwak en dat zal hij zelf ook wel weten, anders had hij al 3x een rechtzaak aangespannen.

Voorderest ben je al naar de politie geweest? Zo ja, wat adviseerde zei wat betreft die scooter die dat joch voor je deur heeft neer geplant?

Alleen als jij een rechtzaak aanspant en je verliest die kost het je geld, als je wint is er niets aan de hand volgens mij.

Maar die gozer heeft geen poot om op te staan, je heb um particulier gekocht dus je heb geen garantie.
Hij is accoord gegaan met de staat v/d scooter op dat moment, die was goed zeg je, als ie na een aantal weken kapot gaat op een rollerbank is het niet jouw probleem.

Dat zal de rechter ws. ook wel zeggen.
 
Idd, verstandig dat je het op die rechtzaak aan laat komen dan.
Omdat je geen koopovereenkomst hebt getekend (contract) heeft hij weinig te verhalen omdat hij mondeling overeen kwam met jou dat die scooter in deze staat aan hem verkocht werd.

Hij zou kunnen proberen jou een in gebrekestelling te geven:

De ingebrekestelling is de schriftelijke mededeling van de schuldeiser waarbij de schuldenaar wordt aangemaand om de overeengekomen prestatie te verrichten, waarbij tevens een redelijke termijn wordt gegeven om alsnog die prestatie te verrichten. Als de schuldenaar dan niet binnen die termijn heeft gepresteerd dan is hij in verzuim. Uiteraard moet de prestatie van de schuldenaar dan wel opeisbaar zijn.

Maar er is geen koopovereenkomst dus weinig kans voor deze jongeman :)
In hoeverre klopt jou verhaal, dat over die rollerbank?
Want het is natuurlijk een vreemde zaak dat de politie de scooter saboteerd ;)
 
We hebben netjes een brief terug gestuurd onder het motto dat er van geen koopcontract ontbinding sprake is en dat wij hopen dat zij in de nabije toekomst netjes contact met ons zullen opnemen over de verdere gang van zaken, aangezien het eigendom van de koper zich op ons terrein bevindt.
 
Back
Top