Scooter verkocht, datum laatste tenaamstelling nogsteeds niet veranderd.

zeWaardt

Veroorzaker van onmogelijke problemen
Eerder deze week hebben wij een van onze scooters verkocht aan een handelaar. Alles leek prima, mooi vrijwaringsbewijs meegekregen en alles leek er prima uit te zien.

Nu is het een paar dagen later en ik kijk eens op de website van de RDW en zie dat op het kenteken de datum laatste tenaamstelling nogsteeds niet aangepast is. Dit zou toch vrij snel moeten gaan? Ik ben bang dat ik opgelicht wordt.

Ik heb hier een legitiem uitziend vrijwaringsbewijs. Weet iemand wat hier misschien aan de hand is?


Ik heb wat proberen te zoeken op de site van de RDW maar vind niet echt veel nuttige informatie. Als de scooter niet van onze naam afgeschreven is dan kan dat natuurlijk behoorlijk wat problemen veroorzaken in de toekomst. Kan ik op een manier misschien controleren of mijn vrijwaringsbewijs legitiem is?
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou met de rdw bellen voor alle zekerheid , het kan ook zijn dat de handelaar hem in zijn voorraad heeft opgenomen , dat kon vroeger maar ik weet niet of dit nog steeds bestaat , dan hoeft hij geen verzekering en in geval van b.v een auto geen wegen belasting te betalen.
Maar zeker even contact opnemen voor alle zekerheid , en dan aangifte doen bij de politie .
succes en hoop voor je dat het goed afloopt , je hebt niks aan dit gedoe .
gr Arie
 
Misschien hebben de systemen de koppeling nog niet gemaakt binnen het RDW. Ik zie voor een handelaar in scooters weinig baat vh uitblijven van overschrijven. Enkel dat er 1 eigenaar minder is geregistreerd bij zijn verkoop, echter lijkt me dit bij scooters minder van belang.
 
Niet samen over geschreven? Alleen laten doen is altijd niet zo heel slim.
Het is samen gedaan, alleen op hun systeem en niet die van een postkantoor ofzo. Zoals dealers meestal doen.

Ik zou met de rdw bellen voor alle zekerheid , het kan ook zijn dat de handelaar hem in zijn voorraad heeft opgenomen , dat kon vroeger maar ik weet niet of dit nog steeds bestaat , dan hoeft hij geen verzekering en in geval van b.v een auto geen wegen belasting te betalen.
Maar zeker even contact opnemen voor alle zekerheid , en dan aangifte doen bij de politie .
succes en hoop voor je dat het goed afloopt , je hebt niks aan dit gedoe .
gr Arie
Lijkt me toch dat dan de laatste tenaamstelling dan nogsteeds veranderd moet zijn? Zo ging dit ook altijd met auto's inruilen.

Ik zal de RDW eens een belletje geven om te kijken wat hier aan de hand is.
 
Waarschijnlijk bestaat dat opnemen in de "bedrijfs voorraad " dan nog steeds . Is er misschien hier op het forum een handelaar die hier iets zeker over weet ? Maar het is wel een geruststelling denk ik dat je gebeld hebt.
vr groet Arie
 
Heb je dit wel op papier gekregen van de RDW ?
De papieren die ik heb zijn valide, ik heb dus geen extra papieren nodig. De scooter is van mijn naam en that's it, meer kan ik niet krijgen. Een vrijwaringsbewijs is wat je daarvoor krijgt en die heb ik al. Wat de nieuwe eigenaar er nu mee doet is niet meer mijn probleem, ik ben namelijk niet meer verantwoordelijk voor de scooter.


Waarschijnlijk bestaat dat opnemen in de "bedrijfs voorraad " dan nog steeds . Is er misschien hier op het forum een handelaar die hier iets zeker over weet ? Maar het is wel een geruststelling denk ik dat je gebeld hebt.
vr groet Arie
Ik heb even verder gekeken op de website van het RDW en bedrijfsvoorraad bestaat inderdaad nog steeds. Ik gok dan ook dat dat gebeurd is.
 
Waarschijnlijk bestaat dat opnemen in de "bedrijfs voorraad " dan nog steeds . Is er misschien hier op het forum een handelaar die hier iets zeker over weet ? Maar het is wel een geruststelling denk ik dat je gebeld hebt.
vr groet Arie
Ja dat bestaat nog steeds. Handelaar waar ik een scooter wil gaan kopen doet dat ook zo.
 
Back
Top