Scooter velgen spuiten

Gijs167

New Member
Ik wil graag mijn scooter velgen spuiten. Ik weet al dat je eerst moet ontvetten, schuren, ontvetten, primer, grondlak, spuitverf en dan beschermde laag.

Maar mijn vraag was dus wat voor beschermde eindlaag is handig om te gebruiken? Wat gewoon echt goed werkt

Als ik trouwens een van de stappen verkeerd doe. Zeg het aub
 
Advertisement - register to remove this

Ik zelf geef liever de voorkeur aan goed stralen en dan coaten.
Of coaten in ee. Primer en je eigen kleur er op doen.

Meeste velgen zijn een soort lichtmetaal en als ze al een beetje aan het coroderen zijn kun je beter eerst de hele velg schoonmaken ook al je gaat spuiten.
Want die troep bijt er zoweer door heen.
 
Oke. Wat bedoel je met stralen en coaten precies?
Post automatically merged:

Me velgen zijn trouwens goud/brons dus ik wil ze eerst zwart spuiten en daarna een kleur
 
Zandstralen is een manier om alle oude verf can jou velgen af te krijgen en alle narigheid wat hier onder zit.

Poedercoating is een poeder aan brengen op de velgen deze worden gebakken in de oven zo hwrf het poeder en hecht het zich aan de velg

Kun je op youtube wel mooie filmpjes van vinden.
 
poedercoaten wordt ook gebruikt op het frame. Is een goedkope is slijtvaste manier om metaal te beschermen. Ziet er alleen ietsjes minder mooi uit dan een goed gespoten laklaag.
 
Ik heb zelf de mazzel dat ik werk bij een bedrijf die een podercoat afdeling heeft.
Weet niet in wat voor werk je zelf zit of eventueel je vrienden.

Maar met basis kleuren kom je een heel eind.
Wit rood zwart etc.
Misschien werk iemand bij een bedrijf waar ze kunnen coaten voor een paar euro. Zo doen wij dat hier ook

Spuiten kan prima, maar het is idd veel dunner als coaten en vergt veel meer tijd.
En alle kosten bij elkaar is misschien coaten net zo duur.
Maar duurzamer op lange termijn
 
Back
Top