Scooter valt weg na andere carb

xyl

New Member
Geachte forumleden,



Had 60 km gereden met nieuwe DR70 en 17,5mm polini CP (powerfilter sproeier 80) nu heb ik een Dell’orto 17,5mm sproeier 76 met orginele luchtfilter (goed luchtdicht met klemmetjes).



Had hier +/- 10km mee gereden toen ik ineens vermogen verloor en hij niet meer reageerde op gas. Hij starte half en toen ik er een andere bougie in gedaan had kon ik 5km rijden tot dat hetzelfde gebeurde iemand die weet waar aan het zou kunnen liggen?



DR70
5,5 gram
Dellorto 17,5 (niet afgesteld sproeier 76)
Malossi multivar
Malossi trek veer wit
Malossi drukveer wit
Malossi v snaar



Mvg,
Luca
 
Advertisement - register to remove this

Update: Vandaag zo’n 60km mee gereden totdat hij uitviel, kon ook niet vol gas dan viel hij terug/deed hij niks. Probeerde hem te starten tot een vriend zei dat er benzine lekte.
Mijn vlotterbak was van buiten nat van de benzine. Ik dus daar leeggemaakt en sproeier 68 er in gedaan, starte gelijk en reed beter als met 70 maar na zo’n 10km deed die weer lastig bij vol gas. Iemand die weet waar het aan kan liggen want hij kan niet vies ofzo zijn want het is net allemaal nieuw. Heb trouwens benzinekraantje.
 
Je hebt 60km gereden zonder een sproeier goed af te stellen?
En waarom zou een nieuwe carb niet vies kunnen zijn van binnen? Kwestie van ff goed afstellen en spelen met je luchtschroef.
 
Luchtschroef staat op 1,5 zeg niet dat hij niet vies is bedoel meer dat mensen zeggen dat je vlotter “vast zit” maar dat is niet het geval. En afstellen ben ik nog niet super erg mee bezig geweest ivm nieuwe cil. Heb wel op het forum een richtlijn gevonden voor mijn setup en vanaf daar een beetje gereden. Maar wat zou ik er aan kunnen doen dat mijn carb dan vol loopt of overstroomt?
 
Dat zal je vlotternaald waarschijnlijk zijn. Of je vlotter die blijft hangen. Maar je zal toch echt eerzst je carb moeten afstellen voor je gaat rijden anders ben je zo klaar met rijden.... en 1.5 slag is ook maar een begin afstelling die je echt nog wel aan moet passen indien nodig. En zoals je in je vorige post zegt dat het volgens jou niet vies kan zijn omdat het nieuw is dat is natuurlijk onzin. En rijden tot ie uitvalt zal je nieuwe cilinder al helemaaaaaal niet fijn vinden
 
Dit klinkt als een hele slechte carb afstelling.
Weet niet welke uitlaat je rijdt, maar een Sito Plus met DR70 en 17,5mm carb met ori luchtifilter is voor mij standaard sproeier 80 of groter.
Vind zelf een 9 als bougie wat hoog ook, rijd zelf een 8 maximaal op zo'n setup.

Het overstromen van de carb kan aan veel dingen liggen, staat hij goed recht? En je vlotternaald is toch waarschijnlijk de grote oorzaak.
Het kan ook zijn dat je kraan lekt en het dan via je benzineslang van de carb drupt. Even goed kijken dus.
 
Nou heb even gekeken en de vlotternaald die sluit gewoon goed. Nu is het probleem veranderd/er bij in het feit dat hij uitvalt bij gas en heb hem ook schoon gemaakt. Spruitstuk is heel en membraan ziet er nog goed uit (zover ik kan zien bekijk de bijlage). Heb nog niet gekeken of dat hij drupt zou ik zo doen. Zelf vind ik 68 idd ook erg klein vergeleken met wat ik zie op het internet welke raad je aan om mee te testen dan? Heb tot 78 liggen momenteel. Bougie heb ik nu B9ES gekocht (had MSSH z’n reply niet gezien) de 9 zat er al al in en heb deze verder niet verandert. Als een 8 beter of makkelijker is koop ik deze natuurlijk laat maar weten.
 

Attachments

  • IMG_2237.jpeg
    IMG_2237.jpeg
    333.9 KB · Views: 2
  • IMG_2238.jpeg
    IMG_2238.jpeg
    330.8 KB · Views: 2
  • IMG_2239.jpeg
    IMG_2239.jpeg
    405.6 KB · Views: 2
Back
Top