This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Scooter valt vrij wel gelijk uit

Xirya

Member
Hallo ik heb een vraag ik heb een zip Lc 125 alleen als ik hem kick dan start ie soms wel soms nie en als ie starten valt ie naar 4 seconden uit heb mijn vacuüm op mij blok aangesloten en op carb afgedopd maar snap niet hoezo hij uitvalt soms en moeilijk start

klinkt als een vlotterbakje dat direct leegloopt, zuig even aan de vacuumslang en kijk of er benzine uit het kraantje komt.

zo niet is je vacuumpompje stuk, zo wel is het iets anders, evt lekkende vacuumslang of nippel aan t spruitstuk (even met deo rondom spuiten om te kijken of ie dan wel in 1x aanslaat zo ja lekt ie daar ergens.

of het is je vlotter die niet goed zit. even de carburateur uit elkaar halen alles schoonmaken en weer netjes terug monteren.

Ik heb alleen geen nippel aan het spruitstuk het zit echt naast de spruitstuk op het blok zelf en moet ik met deo kijken als hij aan staat

Ik heb alleen geen nippel aan het spruitstuk het zit echt naast de spruitstuk op het blok zelf en moet ik met deo kijken als hij aan staat
ja gewoon beetje deo spuiten rondom de inlaat (niet in je carb of filter) tijdens het starten, slaat ie in 1x aan dan lekt ie daar ergens. hou wel je achterrem ingedrukt of de scooter op de bokstandaard omdat ie wel eens flink gas zou kunnen geven.

als eerste even proberen of er benzine uit het slangetje komt als je aan de vacuumslang zuigt

Als je wel aanslaat met deo rondom het blok/inlaat dan is het probleem toch valse lucht

Nog een snelle vraag is het slimmer om de vacuüm op het blok aan te sleuren of op de carb

WAT een onzin zeg ... onderbouw dat eens aub ( de Reden daarvan aub )..
Dat is altijd zo bij die hexagon 125 blokken. Iedereen dopt ze af. Heb veel scooters met die blokken gebouwd en wb tuning etc doen het ook. Je krijgt het nooit fatsoenlijk als je het op die manier doet

Als ik ze beiden of dop kan ik dan niet beter een benzine kraan zetten
Dan moet je zelfs een benzinekraan gebruiken of je moet een lange vacuumslang nemen en constant er zelf aan zuigen.

Gewoon vacuum aansluiten als je pompje nog werkt, ga je zwaar opvoeren is t misschien wel handig om alles af te doppen maar heb nog nooit gehoord dat je membraan kleppen scheuren vanwege een minuscuul klein beetje minder carterdruk/vacuum.

Ik vraag me dan ook af hoe die jongen erbij komt dat dit überhaupt zou kunnen gebeuren.
Post automatically merged:

Dat is altijd zo bij die hexagon 125 blokken. Iedereen dopt ze af. Heb veel scooters met die blokken gebouwd en wb tuning etc doen het ook. Je krijgt het nooit fatsoenlijk als je het op die manier doet
Maar waarom doen ze dat op die manier? Er is namelijk geen enkele mogelijkheid dat je membraan kleppen eerder stuk gaan door een vacuumslangetje.

Sterker nog er is meer carterdruk aanwezig zonder vacuumslangetje, en dus meer kracht op het membraan waardoor het theoretisch eerder kapot gaat als je de vacuümnippel afdicht.

Maar zorg altijd voor carbon of kevlar membraan kleppen, mocht het stuk gaan hou je de rest nog heel, en vergeet Loctite op de schroefjes niet

Beste
vacuüm op het blok aan sluiten of op de cabrateur dan