Scooter valt uit

Sam.p

New Member
Hoi, ik heb na 2 maanden eindelijk mn scooter weer gefixt alleen hij valt nu de de dag nadat ik hem heb gemaakt meteen uit. Ik had veel problemen met mn blok en hoop dus niet dat het daaraan ligt. Ik was aan het rijden naar het station en merkte al dat mn scooter als ik mn gas zou loslaten zou uitvallen. Toen ik aankwam op station viel die ook uit en ik kreeg hem niet meer aan. Als ik kick start ie wel maar valt ie ook echt meteen binnen een seconde weer uit of ik nou gas geef of niet. Zou dit kunnen komen door mn carb of iets. De dingen die ik uitgesloten heb zijn een warmloper aangezien ik een temperatuurmeter heb die netjes 65 graden aangaf en de luchtfilter zit er nog strak op. Iemand een idee??
 
Advertisement - register to remove this

Accu overleden waardoor je cdi van slag is.
Vacuüm in je tank omdat de ontluchting verstopt zit.
Diesel getankt.
Wafoor scootâh ?
Ja misschien handig om beetje in detail te treden. Het is een aerox met een nieuwe 70cc en krukas, daardoor hoop ik ook dat het niet in mn blok zit. Zit gewoon vpower in van de shell gisteren getankt en goede hoeveelheid olie gemengd. Accu zou best overleden kunnen zijn na die hele poos maar mn lampen en weet ik het wat doen het wel dus weet het niet. En mn scooter deed het vandaag nog wel en gisteren ook dus lijkt me erg abrupt als die ineens gesneuveld ist
 
Heb je een vonk ? Dat is het makkelijkste en eerste wat ik zou checken. En wordt hij nat na een paar keer starten ?
Scooter vonkt gewoon goed en bougie is koffiebruin en niet nat na het kicken. Ik denk eerlijk gezegd dat het de carburateur is maar ik ben geen expert. Maar er kwam veel benzine uit de vlotterbak gelopen dus denk en hoop dat ie gewoon alleen verzopen is
 
Als er benzine uit je vlotterkamer loopt , is dat een teken dat : of je vlotter is lek , of je vlotternaald dicht dan niet af. In dat geval zal je motor verzuipen omdat hij teveel brandstof krijgt.
 
Wat ik vorige week tegenkwam :
Een Scooter afstellen , zat een Carburateur van Motorforce op , dat ding lekte ook (Hagelnieuwe Carburateur).
Daar viel het Pennetje waar de vlotter aan hangt /scharniert , er steeds uit.
Dus die vlotter hing steeds op Half 7.
 
Als er benzine uit je vlotterkamer loopt , is dat een teken dat : of je vlotter is lek , of je vlotternaald dicht dan niet af. In dat geval zal je motor verzuipen omdat hij teveel brandstof krijgt.
Ik heb mn carb gecheckt en er ontbrak of mankeerde niks aan. De vlotterbak zat weliswaar vol maar ik zag niks abnormaals. Ik ben een beetje ten einde raad aangezien ik echt geen zin heb om mijn blok open te trekken nu. Iemand nog meer oorzaken waar het aan kn liggen behalve de bougie en de carb?
 
Back
Top