scooter valt uit

gewoonjochem

Active Member
hallo ik heb een 2-takt scooter vooraf deed hij het nog maar toen heb ik hem een beetje uit elkaar gehaald dus de draden ui de carburateur en bougie maar toen wou ik hem weer in elkaar zetten en starten maar toen wou hij niet starten toen deed ik wat penetratiespray in de carburateur en toen startte hij wel maar gaf hij direct volgas en ging ook meteen weer uit dit deed ik 3 keer en toen ging ik de stationairschroef iets strakker draaien dus rechtsom en toen nog een keer proberen te starten en toen gaf hij weer volgas maar ging hij niet uit en bleef volgas geven terwijl ik geen gas gaf dus heb ik snel het contact uit gezet want mijn hele schuur stond al direct blauw van de rook maar ik vond het al gek dat ik het gas veel makkelijker open kon draaien dan eerst dus dat je er met je duim iets overheen gaat en zowat al vol gas gaf weet iemand wat ik kan doen?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Kan van alles zijn, aangezien je scooter vrij oud model is.. En wij niet het onderhouds geschiedenis in kunnen zien.
In het eerste geval kan het iets simpels zijn. Aan de andere kant kan het ook een gebrek aan onderhoud zijn.. Of onderdelen die versleten en dus vernieuwd dienen te worden.
 
Jochem,

ik denk dat je gasschuif of gashendel blijft hangen, even controleren.
Ook controleren of je gasnaald nog op zijn plaats zit en geborgen is middels het clipje.

Blijkbaar blijft de scooter wel benzine krijgen vanuit de carburateur anders zou hij gelijk als de "penetratiespray" verbruikt is weer uitvallen.
 
Probeer eens op remreiniger te laten starten en dan even stationair te laten lopen, ik had met mijn scooter dat als ik de benzine slang eraf haalde dat die pas vacuum zoog als de scooter aan was en dus eerst ff op remreiniger liet lopen totdat de benzine er in kon
 
Back
Top