Scooter valt uit wanneer ik hem van de standaard af haal.

shabvergt1998

New Member
Hallo! Ik zit met een bijzondere probleem. Ik heb al jaren mijn scooteronderhouden maar nu vind ik het echt tijd om gebruik te gaan maken van een forum.


Mijn scooter ( Vivacity new bouwjaar 2010)
Sinds 3 weken valt de scooter uit op het moment dat ik hem van de standaard afhaal. Als ik de scooter van de standaard af probeer te startten dan lukt dit 9 van de 10 keer niet. Zodra ik een kilometer of 15 heb gereden met de scooter en hem dan vervolgens stationair laat draaien dan valt hij niet meer uit. Ook kan ik hem zonder standaard startten als de motor goed warm is.

Vanmiddag liet ik de scooter stationair draaien op de standaard. Vervolgens heb ik de scooter aan de achterkant opgetild een beetje. ( ongv 15 cm ) ook dan valt hij uit. Hetzelfde geld voor de voorkant. Ik pakte de scooter bij de voorvork vast en tilde hem een beetje op. Ook dit resulteerde in het uitvallen van de scooter.

Wat ik al heb gedaan:
1. carbarateur schoongemaakt.
2. allerlei stekkertjes losgemaakt 1 voor 1 om te kijken of daar geen defect in zat.

Ik ben in iedergeval radeloos.
Misschien is het belangrijk om te weten dat ik de scooter ongeveer een half jaar geleden een nieuwe cdi in heb gedaan ( eentje met begrenzer +afstandbediening.)Toen ik de nieuwe cdi had geplaatst begon de scooter te stotteren. Ik heb destijds nieuwe variorollen erin gedaan + de gasnaald in de cabarateur op zn laagst gezet. Hij stopte met stotteren maar ik ben sinds die dag wel wat trekkracht kwijtgeraakt. ( mogelijk dat een grotere sproeier helpt) Er zit nu een 82 maat sproeier in.


Ik hoop dat jullie iets voor me kunnen betekenen!
 
Advertisement - register to remove this

Nog geen oplossing maar: https://scooterforum.net/threads/piaggio-zip-raar-verlichting-probleem.213298/
Post automatically merged:

Probleem is toch wat anders, excuus ik zal mijn berichten verwijderen.
Post automatically merged:

Als hij stotterd staat de carb misschien toch te arm en zou ik eens kijken of het helpt om de gasnaald naar boven te stellen. Heb je dat al geprobeerd? Ook even de luchtschroef op 2,5 slag uit zetten.
 
Last edited:
Daar dacht ik ook aan. Onderop de carburateur waar de sproeier zit, zit ook zo'n plastic vlotter bootje. Kijk of die niet lek is in ieder geval. Kijk ook of deze iets beweegbaar is.waar dit bakje vast zit zie je ook de vlotter naald. Dat kanaal en naald mag ook niet vies zijn.
 
Zoek eens op youtube naar "float height adjustment"

Je vindt dan een aantal filmpjes.
Aan de onderkant van je vlotterbakje van de carburateur zit een nippel met al dan niet een slangetje op die onder de scooter uit hangt.
Naast deze nippel zit een schroefje, hiermee kun je de vlotterbak leeg laten lopen.
Steek je echter op deze nippel een doorzichtig slangetje en je houdt het uiteinde van dit slangetje hoger dan de bovenkant van de carburateur en je draait nu het aflaatschroefje los, loopt dit slangetje vol benzine en je ziet dan het brandstofniveau in de vlotterbak. (wet van communicerende vaten.)
 
Last edited:
Back
Top