Scooter valt uit wanneer achterband de grond raakt

Kasper

New Member
Goedemiddag allemaal!

Ik ben nu twee weken in het bezit van een Puch NRG. Helaas heb ik er van de week problemen mee gekregen.
Na er bij school een paar minuten op te hebben gereden, heb hem op de bok gezet. Er kwam een vriend naar me toe en die wilde ook wel even een stukje rijden (hij heeft zelf ook een scooter met runnerblok). De scooter heeft het tot dit moment altijd gedaan en het was altijd 1x kicken en starten. Nu startte hij ook gelijk, maar op het moment dat hij van de bok ging en de achterband de grond raakte, viel hij gelijk uit. Hij startte daarna gelijk weer maar viel weer uit zodra de achterband de grond raakte. Na dit een paar keer geprobeerd te hebben, start hij nu helemaal niet meer. Ik denk dat hij geen vonk meer krijgt dus ik heb de accu opgeladen en een andere vriend van mij gaat er verder dit weekend naar kijken. Toch weten wij niet waarom hij uitviel op het moment dat de achterband de grond raakte. Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen? Bvd
 
Advertisement - register to remove this

Hallo Kasper,

het uitvallen kan meerdere oorzaken hebben.
Misschien dat het brandstofmengsel verandert door de schok, denk aan scheurtjes in in brandstofleidingen of vacuumleiding, denk aan loszittende carburateur of spruitstuk, denk aan scheurtjes in het spruitstuk waardoor er valse lucht getrokken wordt.

De oorzaak kan echter ook elektrisch zijn, denk aan loszittende connector of loshangende draad of banke draad of een te strakke draad die door de schok slecht contact of een kortsluiting maakt.

Maar als jij zegt dat je vermoedelijk geen vonk meer hebt (belangrijk om te controleren), ligt de oorzaak hoogst waarschijnlijk toch in de laatste mogelijkheid
 
Heb je gecontroleert of je echt geen vonk hebt? En hoe heb je dat gedaan?

Het zou ook aan je bobine kabel kunnen liggen. Die kunnen langzaam slijten voordat die ermee stopt ;)

Geen bobine kabel is geen vonk
 
Back
Top