Scooter valt uit tijdens wheelie

MilanCheng

New Member
Sinds 2 weken heb ik mijn 80cc met een naraku nokkenas, malossi multivar en een secundaire malossi vertanding. (piaggio zip 4t 2v)

Gisteren deed ik een wheelie en tijdens de wheelie viel mijn scooter opeens uit, hierna probeerde ik hem te starten met elektrische start maar had ineens 0 compressie meer. Ook met de kickstart voelde ik geen compressie meer. Ik heb mijn carterkap eraf gehaald en alles zit nog goed, ook mijn bendix is nog in orde. Heb mijn bougie ook gecheckt, ook niks op aan te merken.

Iemand die weet wat het probleem kan zijn? alle antwoorden zijn welkom.
 
Advertisement - register to remove this

Sinds 2 weken heb ik mijn 80cc met een naraku nokkenas, malossi multivar en een secundaire malossi vertanding. (piaggio zip 4t 2v)

Gisteren deed ik een wheelie en tijdens de wheelie viel mijn scooter opeens uit, hierna probeerde ik hem te starten met elektrische start maar had ineens 0 compressie meer. Ook met de kickstart voelde ik geen compressie meer. Ik heb mijn carterkap eraf gehaald en alles zit nog goed, ook mijn bendix is nog in orde. Heb mijn bougie ook gecheckt, ook niks op aan te merken.

Iemand die weet wat het probleem kan zijn? alle antwoorden zijn welkom.
te weinig olie gehad waardoor die bij de wheelie is drooggelopen? wheelies bij 4takt zijn zoiezo dom vind ik zelf, loopt meestal ff droog als er net iets te weinig olie in zit.
 
wàt kan je bij je carterkap (compressiegerelateerd) zien dan? volgens mij zie je onder je kleppendeksel meer.
niet alleen het oliepeil (max 0,8 liter?) maar ook de kwaliteit van de nog aanwezige olie is van belang. (wel met de peilstok òp de schroefdraad gepeild? (sorry, ik vraag het tòch maar)
vergeet niet dat je cilinder spatsmering heeft (of hoort te hebben), die bij een wheelie wel eens helemaal weg kan vallen. ik weet niet hoe lang je die wheelie volhield, maar ik denk ook dat je het hier ergens moet zoeken.
 
Back
Top