Scooter valt uit tijdens rijden

Rizla+

Well-Known Member
Hey,

Heb dus een 2ehands wallaroo gekocht een maandje geleden (eerste scootertje, ben complete noob in scooters en al dat gedoe en het dient dus ook enkel voor naar school te rijden en terug). Nu wegens serieus wat gezeik met de verzekering heb ik er nog maar enkele keren een toertje van 10 minuten mee kunnen doen (rijden hier serieus wat combi's rond die alles wat op 2 wielen rijdt en een motor heeft tegenhoudt).

Tot nu toe alles nog goed, start perfect met kickstarter enzovoort... Nu sinds vorige week wou hij enkele keren niet starten, en de kickstarter deed ook raar. Dus ik doe hem binnen, blijkt de veer van de kickstarter en de bougie te moeten vervangen worden.
Nu dat gebeurt, en ga hem vandaag halen. Nu onderweg valt de brommer 2 keer stil (blijkt als hij stilvalt ook dat hij precies altijd even rond de 30 km/h blijft hangen), dus compleet stil. Ik kan hem dan wel terug perfect starten en doorrijden.
Enkel de laatste 2-3 km valt hij niet meer stil (heb wel de reservetank open gezet de laatste 2-3km, geen flauw idee of dat er iets mee te maken had, maar nafttank is echt nog vol genoeg hoor).

Iemand enig idee wat hier nog mee te doen? Of word het gewoon de schroothoop op (wat ik zeer jammer zou vinden, heb serieus wat uurtjes mogen werken voor deze brommer en kan echt onmogelijk geld bijeenhalen voor een nieuwe of zelfs 2e 2ehands te moeten kopen)?

Mvg,
Rizla+
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Je hebt hem ergens laten repareren neem ik aan? Zit je bougiedop er ook wel goed op?

Probeer eens zinnen te maken met een enter ertussen, je verhaal wordt dan ook wat leesbaarder.
 
Je hebt hem ergens laten repareren neem ik aan? Zit je bougiedop er ook wel goed op?

Probeer eens zinnen te maken met een enter ertussen, je verhaal wordt dan ook wat leesbaarder.

Wel, ik had er eens naar gekeken, en ik vond die precies wel los zitten, maar durfde er niet echt hard op te duwen (schrik iets kapot te maken). Maar kan hij ook compleet uitvallen als dat kabeltje niet goed zit? Zoals ik al zei ken ik er niets van, maar ik dacht dat je bougie enkel diende voor hem te starten, en niets uitmaakte als je rijdt...
En zal even de vorige tekst aanpassen *D

EDIT: zit goed vast hoor...
 
Last edited:
op je bougi kabel mag je wel hard duwen hoor, met de vinger...
Deze heb je altijd nodig niet alleen om te starten.

Nu als je brommer stil valt, onderweg al... Had ik me wel omgedraaid.
 
Back
Top