scooter valt uit na stilstaan bij stoplicht

jeffdechef

Well-Known Member
Beste forum leden,

Wellicht dat jullie mij kunnen helpen met het laatste puntje op de 'i'. Samen met een maatje hebben we zijn scooter weer aan de praat gekregen. Hij viel soms spontaan uit tijdens het rijden. Bougie vervangen, luchtfilter en carburateur schoongemaakt en lucht en stationair schroef afgesteld. Hij rijdt weer prima, valt niet meer uit, ook bij het stoplicht valt hij niet uit maar gaat laag stationair lopen. Wat is dan wel het probleem?

Wanneer ik dus bij het stoplicht sta en dan gas geef om weg te rijden valt hij bijna uit, je hoort echt whoooapp en als je gas blijft geven gaat hij echt uit.

Wat kan het probleem zijn?

Het is een santini san Remo , standaard setup, cdi begrenst op 35 km/u
 
Advertisement - register to remove this

Hoi Jeffrey,

Dat heb ik afgesteld. Hij valt dus ook niet uit terwijl ik stil sta, dan blijft hij gewoon lopen, maar als ik dan na paar minuten stil staan bij stoplicht gasgeef om weg te rijden, dan valt hij pas uit. Dat is dan toch iets anders dan stationair afstellen?
 
Ow sorry verkeerd begrepen, krijgt ie misschien te veel of te weinig benzine ? Als je bougie even kijkt welke kleur het is kan je het zien.
 
Maakt niet uit. Ook dat hebben we aangepakt. Nieuwe bougie erin en na schoonmaken van de carburateur is die mooi koffiebruin.
 
Back
Top