Scooter valt uit na lang vol gas

Kevint2000

New Member
Ik heb een aantal dagen geleden een kymco people 2 takt scooter gekocht voor €15 in de buurt en nu heb ik hem lopend gekregen. Hij start altijd in 1 keer kicken en trekt lekker op alleen na een lange tijd vol gas dan valt hij in een keer stil. Soms valt hij met middelgas ook bijna stil maar als je dan met je gas speelt start hij weer wel. Als hij is uitgevallen start hij soms weer in 1 keer maar soms ook na een paar minuten pas weer. Ik heb het contactslot afgesloten en de draden aan elkaar verbonden omdat de sleutel kwijt is. Misschien dat het hier aan kan liggen. Weet iemand hoe je je kabelboom volledig afsluit zodat hij alleen nog maar vonkt? Weet iemand ook of het aan de benzine ligt of dat hij dan ineens niet meer vonkt?
 

Attachments

  • 21D362DD-317F-4396-AD6A-328F9D2D5493.jpeg
    21D362DD-317F-4396-AD6A-328F9D2D5493.jpeg
    247 KB · Views: 9
Advertisement - register to remove this

om geld te sparen inderdaad, want dat ding is zonder kenteken en is toch niks waard.

Om hem lopend te krijgen heb ik eigenlijk alleen de carburateur schoongemaakt, olietank afgesloten en het contactslot omzeild

ik heb de olietank afgesloten en heb er gewoon mengsmering in gedaan
 
Update: ik weet nu wel zeker dat het gaat om een probleem met de benzine. Hij krijgt na een tijdje niet genoeg benzine meer. Dan probeert hij uit te vallen maar als je een beetje speelt met de gas kun je hem wel aanhouden. Als je dan even wacht en dan weer wilt gaan rijden werkt hij wel weer goed. Carburateur heb ik al 2x schoongemaakt maar geen verbetering te zien
 
Heb je al naar het brandstoffilter gekeken?
En of er iets in je tank zit (eg zand/roest).

Ik zou kijken naar het vacuüm pompje dat onder je tank zit.
(Of het moet al een kraantje zijn) en dat daar misschien iets niet helemaal lekker zit
 
Heb je al naar het brandstoffilter gekeken?
En of er iets in je tank zit (eg zand/roest).

Ik zou kijken naar het vacuüm pompje dat onder je tank zit.
(Of het moet al een kraantje zijn) en dat daar misschien iets niet helemaal lekker zit
brandstoffilter zit er niet in.

Tank heb ik al een keer helemaal doorgespoeld en er zit geen benzinekraantje op, maar er stroomt genoeg benzine door. Vacuumslang heb ik afgedicht
 
brandstoffilter zit er niet in.

Tank heb ik al een keer helemaal doorgespoeld en er zit geen benzinekraantje op, maar er stroomt genoeg benzine door. Vacuumslang heb ik afgedicht
Allright, dan kan dat uitgesloten worden.

Ik weet het niet zeker, maar was het nou mogelijk om de vlotterbak van de carberateur in hoogte te stellen?
Zo ja dan zou ik deze iets aanpassen zodat de ruimte onder de vlotter groter wordt en dus meer benzine kan bevatten
 
Back
Top