Scooter valt uit na eindje rijden. HELP!

Status
Not open for further replies.

Kyron-Ginn

Well-Known Member
Hallo Iedereen,

Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar een Keeway f-act 50
Hij was gloednieuw toen we hem kochten.

Prop vrijwel direct uit de uitlaat

Onlangs heb ik geprobeerd de varioring eruit te halen.
Voor mij ontzettend moeilijk want ik ben zwaar a-technisch.
Maar hij maakte een raar geluid toen hij klaar was, dus alles er maar weer in zoals het hoorde.

Hij schokte eerst en stopte uiteindelijk zelfs met rijden.
Hij is nu bij de reperateur maar die weet het zelf ook al bijna niet meer,
Hij heeft al een aantal nieuwe onderdelen.

nieuwe CDI
Bougie
carburateur
vacuum slangetje

en er komt nog een nieuwe bobine.

Hij schokt niet meer maar valt uit na ongeveer 200 a 300 meter rijden.

Weet iemand hoe ik dit moet fixen?
Tips zijn ook mooi!

PS: als je meer informatie wilt, gewoon vragen, ik wil gewoon dat hij het weer doet.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik heb op de plek van de bougie toen een zuigerstop erin gedraaid,
en vervolgens de carterkap eraf gehaalt etc.
Ringetje gevonden en er weg gehaald.
Alles er weer in gezet en eindje gereden.

Daarna op dezelfde manier weer uit elkaar gehaald, ring er weer in en weer in elkaar gezet.

als je meer informatie nodig hebt vraag gerust!
 
Ohh da valt me dan toch mee voor iemand die a-technisch is :p

Tja het kan vanalles zijn.

Zelfs als je cilinder warm gelopen is kan hij nog 300 meter ofzo rijden en daarna uitvallen. Heb het zelfde gehad en lag 100% aan de cilinder.

Maarja ga daar maar even niet vanuit als die nieuw is.

wat voor geluid maakt die als die uitvalt?
Alsof je het contact uitzet zegmaar?
 
was het meer een ratelgeluid? dan kan het zijn dat je kickstarterkrans wat aanliep.
heb ik al wel een paar keer gezien dat ze hem niet inde juiste volgorde er terug opzetten.
 
Stationair blijft hij wel lopen?
En valt hij uit met bwooap geluid, of alsof je je contact uitzet dat hij snel afremt maar niet echt happert?

Zal waarschijnlijk iets met de benzine toevoer/verbranding te maken hebben.
 
was het meer een ratelgeluid? dan kan het zijn dat je kickstarterkrans wat aanliep.
heb ik al wel een paar keer gezien dat ze hem niet inde juiste volgorde er terug opzetten.
Dat geluid was er niet meer nadat ik alles er weer in had gezet.
het was gewoon weer het normale geluid
 
Stationair blijft hij wel lopen?
En valt hij uit met bwooap geluid, of alsof je je contact uitzet dat hij snel afremt maar niet echt happert?

Zal waarschijnlijk iets met de benzine toevoer/verbranding te maken hebben.
Stationair blijft hij gewoon lopen zoals het hoort.
alleen tijdens het rijden gaat hij moeilijk doen.

PS: reperateur denkt ook dat het zoiets is
 
heb je een vacuum pompje?
ik heb nu net me scooter (alweer) gerepareerd... khad het ook ff 2km rijden en viel hij uit, oorzaak dat hij de benzine niet goed aanzoog... als ik kickte zo af en toe wel en dan zit de flotter weer vol en kan ik weer stukje rijden...

benzine kraantje kopen en het was gerepareerd, kost je een x 850 ofzo( kweet prijs ff niet had van een vriend gekocht)
 
heb je een vacuum pompje?
ik heb nu net me scooter (alweer) gerepareerd... khad het ook ff 2km rijden en viel hij uit, oorzaak dat hij de benzine niet goed aanzoog... als ik kickte zo af en toe wel en dan zit de flotter weer vol en kan ik weer stukje rijden...

benzine kraantje kopen en het was gerepareerd, kost je een x 850 ofzo( kweet prijs ff niet had van een vriend gekocht)
Ik heb begrepen dat op een keeway fact 50 geen benzinekraantje past ofzow...
dat zei de reperateur;"anders was hij al wel gemaakt" zei hij.

Maar ik zal het hem eens vertellen.

PS: Tis allemaal garantie werk :D hoef niks te betalen
wil hem natuurlijk wel zo snel mogelijk terug
 
Ja een vacumkraan wel.

En wat is dat voor een reperateur zeg? XD
Scooters is zijn vak en dan moete wij het op een forum beantwoorden?

Of is het zoon fietsemaker die scooters erbij doet fso?

veel mensen op dit forum hadde de scooter al wel gemaakt als die bij hun thuis stond wss
En wij hebben er niet eens een opleiding voor gevolgt ofzo
 
Last edited:
Ja een vacumkraan wel.

En wat is dat voor een reperateur zeg? XD
Scooters is zijn vak en dan moete wij het op een forum geantwoorden?

Of is het zoon fietsemaker die scooters erbij doet fso?

7/10 mensen op dit forum die veel poste hadde de scooter al wel gemaakt wss als de scooter bij hem thuis had gestaan...
En dan hebbe wij er niet eens voor doorgeleerd
XD snap precies wat je bedoelt en de reperateur is inderdaad zoon van fietsenmaker:p

Zal het ff over die kraan hebbe

Tnx!
 
Kreeg gister van iemand die ik ken te horen dat het iets met de rolletjes zou kunnen zijn?
Er zitten namelijk net nieuwe in, maar dat was ruim 2 week voordat hij moeilijk begon te doen.

Ideeen?
 
Uitvallen, stotteren, happeren, etc, etc heeft allemaal te maken met carburatie.

Als het aan je rolletjes ligt heb je meestal een dipje.
Dat hij netjes toeren draait tot bijvoorbeeld 30 km/u, dan ineens heeel langzaam naar de 40 gaat, en dan weer snel op pakt.

In jou geval heb je al geprobeerd:

Nieuwe bougie.
Nieuwe CDI.

Bougie vonkt verder goed, want hij blijft wel stationair goed lopen.
Dus je CDI werkt ook.

Dit hoef je je dus geen zorgen meer om te maken.
Want benzine verbranden doet hij dus wel.

Nou komen we bij het volgende punt.

Hij krijgt te weinig of veels te veel benzine.
Hierdoor gaat hij uit, omdat het simpelweg te veel benzine is om te verbranden, of er te weinig benzine is om hem aan te houden.

Nou zou ik graag het volgende willen weten:

Als je gas geeft vanuit stationair, pakt hij dan goed op en rijd hij normaal, totdat hij uitvalt?

Zo ja dan verliest hij ergens benzine.

Dus dan moet je even kijken naar je kraan/carburateur aansluiting, je carburateur/spruitstuk aansluiting.

Als het nergens lekt zou ik even kijken naar de aansluiting van je benzinekraan.

Of deze met 2 boutjes vast zit of een slangenklem.

Er zijn namelijk gewoon universele kraantjes die je er zo op kan zetten.

Het connectortje dat tussen de twee slangetjes zit van je vacuum op je kraan naar de vacuum op je carburateur kan ook wel is kapot zijn, en dan kun je ook alleen die vervangen als je niet een hele kraan wil kopen.
Maar ik vind zo vacuum ding maar niks.

Wel moet je even kijken of de vacuum aansluiting niet op je spruitstuk zit, anders moet je weer een ander spruitstuk kopen wil je je kraan vervangen voor 1 zonder vacuum.
Zit hij gewoon op je carburateur, stukje benzineslang erop, dubbelvouwen en een ty-wrap er goed omheen.
 
Als je vanuit stationair gas geeft gaat alles zoals het hoort, totdat hij uitvalt.
Zal ff je raad opvolgen en aansluitingen checken.
Zal laten horen hoe het verder gaat!
Bedankt.
 
wat voor scooter , kijk even je start koppeling na meschien zit daar iets niet in orde , kijk na of alles achter je vario nog goed zit , of jeje keering niet beschadigd hebt, loop alles even na , meschien je rolletjes versleten , meschien heb je iets anders niet goed vast gezet ?
 
De reperateur is er vandaag weer mee bezig geweest, net nieuwe bobine erop
en de tips eens naar hem verzonden.
Hij vond wel dat er een paar goede bij zaten :p
Maar voor het geval dat alles nog niet werkt,
Nog wat meer tips?

Dank jullie!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top