scooter valt uit na 30m rijden

Niek de Wit

New Member
Hallo allemaal, Laatst heb ik 2e hands een Peugeot looxor 2 takt uit 2002 luchtgekoeld gekocht via marktplaats. ter plekke deed de scooter het goed maar eenmaal thuisgekomen begon het. de scooter start wel maar na een meter of 20 rijden valt hij met een bwaap geluid uit. Als ik hem dan weer start lukt dit niet meer (met de kick want de accu is defect, al een nieuwe besteld) Na de carburateur schoonmaken en de bougie (die trouwens nat was van de olie) gaat hij weer aan maar dan krijg ik weer hetzelfde probleem.

Als de scooter uitvalt dan heeft hij altijd veel rook en soms uit het niets dan doet hij het en dan is de witte rook ook verdwenen maar dan volgende ochtend of na een paar uur start ik hem weer en doet zich weer hetzelfde probleem voor. Ik denk zelf dat het aan de elektrische choke ligt die niet uit wil gaan en vandaar de rook en het luchttekort wat het uitvallen verklaart bij gasgeven/wegrijden.

Heeft iemand een idee of het inderdaad de choke is of dat het iets heel anders kan zijn.
Groetjes Niek
 
Advertisement - register to remove this

Je verteld dat hij het ter plekke goed deed? Hoe ver heb je er toen mee gereden?

Kan van alles zijn. Je hebt de scooter net gekocht.. wat vertelde de vorige eigenaar erover?
 
ik heb er daar ongeveer 1km mee gereden, maar inmiddels is het probleem opgelost. Ik heb de carberateur schoongemaakt en goed laten opwarmen( vorige x was ik hier te ongeduldig voor) en nu doet hij het weer goed.
 
Back
Top