Scooter valt uit met net nieuwe cilinder

Kevinboer10

Well-Known Member
Hoi,

Afgelopen week is een Circlip in de cilinder gesprongen en hele cilinder + zuiger kapot gereden.
Was nieuwe 50cc cil met 350km gereden. nu dus een nieuwe gekocht. hetzelfde type + merk.
maar nu heeft ie geen kracht meer en wil niet optrekken. nu doet het volgende probleem zich op:
Hij valt uit als ik kleine stukjes rijd. varieert van 500m tot 5km. rijd niet harder dan 20-25.
maakt geen geluid als ie stopt en het lijkt net of hij geen vonk meer krijgt. direct nadat ie stil viel, direct weer aangekickt en kon weer verder rijden. wat kan het probleem zijn?
 
Advertisement - register to remove this

tip : koop gewoon goeie losse borgveren , er zijn veel cilinders waar bagger bij zit , malossi of Polini veren zijn goed! en goed monteren , heel voorzichtig en niet teveel buigen, ze moeten er alsware in draaien met een klein beetje drukken.

ik denk dat er rommel in het carter heeft gezeten , en zo dus de nieuwe cilinder ook beschadigt heeft. pak de cilinder er even af en kijk dit na , het is ook niet verstandig om na een vastloper met veel schade er zo weer een nieuwe cilinder op te zetten!
 
Zal de carter binnenkort effe loshalen en goed schoonmaken. en ook even naar de cil kijken en goede borgveren kopen.
inmiddels is het stil vallen opgelost, porselijn van bougie bleek kleine scheurtjes te bevatten.
nog geen nieuwe gekocht, maar wel zeker dat het dat is.

nu zit ik alleen nog met het optrekken en de kracht van me nieuwe cilinder. misschien het een idee om de zuigerveren op een wetsteen dunner te maken voor meer compressie? omdat hij niet veel compressie heeft. en daarna naar de afstelling te kijken? wat kan ik het beste doen om hem af te stellen?
 
Back
Top