Scooter valt uit en start niet meer

S®acing

Well-Known Member
hallo , ,

Na een stukje te hebben gereden met mijn scooter viel opeens de kracht weg uit de scooter..en leek het alsof hij opeens verzoop.. gas geven hielp niet hij zakte daarmee alleen maar meer op toeren.. daarna viel hij uit.. na paar keer trappen liep hij weer.. maar weer het zelfde.. dat kon ik een paar keer doen en daarna hoorde ik een plofje en liep hij niet meer..

daarna even carb schoongemaakt, sproeiers doorgeblazen.. vonk gecontroleerd..

kan het zijn dat de keering(en) eruit liggen? en kan bij een minarelli blok aan beide kanten de keeringen eruit komen?

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

ik kan zo geen valse lucht vinden..(pakkingen zitten er net allemaal nieuw op namelijk)

cilinder zit er nog geen 1000km op.. ookal kan dat het wel zijn hoor..

keeringen heb ik gecontroleerd die zaten er nog prima in, ook zaten er geen scheurtjes in de keeringen..

membraam controleer ik vandaag even..


misschien moet ik het toch maar even bij mijn uitlaatpoort zoeken:?:p


waar zou ik nogmeer naar kunnen kijken?
 
warmloper geweest waarschijnlijk :)
wat is de kleur van je bougie ?
is hij goed afgesteld geweest?

misschien maar eens je cilinder eraf halen.. dan kun je zien of je zuigerveren nog leven
 
warmloper geweest waarschijnlijk :)
wat is de kleur van je bougie ?
is hij goed afgesteld geweest?

misschien maar eens je cilinder eraf halen.. dan kun je zien of je zuigerveren nog leven


kleur bougi: donker bruin
goed afgesteld.. nouja ik had hem altijd iets rijker staan.. om het veilig te houden.. nooit te arm gereden dus..

ja ik denk dan tochmaar even naar cilindertje kijken misschien..

wat zou het eventueel nogmeer goed kunnen zijn.. dan controleer ik dat ook zo nog meteen even..:)
 
Kijk eens of er überhaupt nog koelvloeistof in zit..
Het kan ook zijn dat er een zegering lost gelopen is bij de waterpomp, dat is een soort omega teken achter pomp, met een puntje eraan, waardoor je waterpomp niet meer draait.
 
heb een keer het zelfde gehad..
toen waren me zuigerveren gebroken en had lekker in me cilinder zitten te zagen. zal gewoon ff je cilinder eraf halen weet je het gelijk zeker.
 
hallo , ,

Na een stukje te hebben gereden met mijn scooter viel opeens de kracht weg uit de scooter..en leek het alsof hij opeens verzoop.. gas geven hielp niet hij zakte daarmee alleen maar meer op toeren.. daarna viel hij uit.. na paar keer trappen liep hij weer.. maar weer het zelfde.. dat kon ik een paar keer doen en daarna hoorde ik een plofje en liep hij niet meer..

daarna even carb schoongemaakt, sproeiers doorgeblazen.. vonk gecontroleerd..

kan het zijn dat de keering(en) eruit liggen? en kan bij een minarelli blok aan beide kanten de keeringen eruit komen?

alvast bedankt

ik heb dat ook een keer gehad toen was mijn bougie dopje eraf geschoten dus ik 3 uur naar huis lopen terwijl alleen het dopje los zat:p
 
lijken me allemaal eigenlijk een beetje rare problemen zo die hier genoemd worden, maar kan natuurlijk wel.

een tijd geleden heb ik een soort gelijk probleem gehad, maar kon echt geen oorzaak vinden.
uiteindelijk hebben we het gedeelte waar in het carter de druk zit afgesloten, door een plaatje waar normaal je membraan zit en een plaatje waar je uitlaat komt.
in het plaatje bij het membraan zat een ventiel waar gewoon een fietsenpomp op kan, en toen zijn we gaan pompen en alle naden langs gelopen met wat mengsmering die ik tegen elke naad aan spoot, om te kijken of er zo luchtbelletjes kwamen.

uiteindelijk was het toch me keerring, en dat lijkt me bij jou ook het geval als je het verhaal zo zegt.

heb je al eens gewoon losjes aan je vario of krukas gedraaid? als dit allemaal fijn en soepel gaat dan kun je er al bijna zeker van zijn dat je cilinder nog in orde is.

succes ermee in ieder geval!!
 
Mja, en als het te soepel gaat kan je cilinder als nog stuk zijn, omdattie dan geen compressie heeft... dus eigenlijk zou het niet echt soepel moeten gaan ;)
 
nee oke met soepel bedoel ik dat je voelt dat het niet schraapt/slijpt oid.
als het weer TE makkelijk gaat heeft ie indd geen/weinig compressie, maar dan kan het dus ook aan een keerring liggen:p
 
Dat
lijken me allemaal eigenlijk een beetje rare problemen zo die hier genoemd worden, maar kan natuurlijk wel.

een tijd geleden heb ik een soort gelijk probleem gehad, maar kon echt geen oorzaak vinden.
uiteindelijk hebben we het gedeelte waar in het carter de druk zit afgesloten, door een plaatje waar normaal je membraan zit en een plaatje waar je uitlaat komt.
in het plaatje bij het membraan zat een ventiel waar gewoon een fietsenpomp op kan, en toen zijn we gaan pompen en alle naden langs gelopen met wat mengsmering die ik tegen elke naad aan spoot, om te kijken of er zo luchtbelletjes kwamen.

uiteindelijk was het toch me keerring, en dat lijkt me bij jou ook het geval als je het verhaal zo zegt.

heb je al eens gewoon losjes aan je vario of krukas gedraaid? als dit allemaal fijn en soepel gaat dan kun je er al bijna zeker van zijn dat je cilinder nog in orde is.

succes ermee in ieder geval!!
Een scooter die uitvalt en niet meer aan wil springen omdat er een keering lek is? Dit lijkt mij heel erg sterk. In het brandstof gedeelte en het verbrandingsgedeelte zitten geen keeringen. Bij de krukas Enz wel. Het motorolie gedeelte. Ookal ligt er een keering helemaal uit dan moet hij nog willen starten.
 
Back
Top