Scooter valt uit bij warm

ziasds

Member
Yoo mannen, mijn aerox 2t 50cc heeft het probleem dat die uitvalt als de motor rond de 40 tot 70 graden wordt, als die koud is heeft die geen enkel probleem maar als ik met een warme motor stil sta begint die hard in toeren te zakken tot hij uitvalt en gaat hij ook moeilijk terug starten. Weet iemand wat het probleempje kan zijn?

Advertisement - register to remove this

Temperatuur op je klokkie heeft niets met warmlopen te maken , als het benzine /lucht mengsel te schraal is , word het binnen in te heet , en draait de boel bijna vast .
Benzine en olie mengsel geeft de juiste smering , maar ook verkoeling .

Temperatuur op je klokkie heeft niets met warmlopen te maken , als het benzine /lucht mengsel te schraal is , word het binnen in te heet , en draait de boel bijna vast .
Benzine en olie mengsel geeft de juiste smering , maar ook verkoeling .
Ja weet ik maar als bougie zwart ziet betekent dat toch dat ie zelfs te rijk loopt? En dit is al 4x gebeurt dus ik zou denken na 4x warm te lopen dat ie toch al zou moeten vastlopen ipv warmlopen of ben ik fout?

Is de zuiger de juiste afmeting die in de Cilinder hoort ?
Yup, hij rijdt en start gewoon perfect behalve als hij warm wordt dan begint die stationair in toeren te zakken tot hij uit valt en start dan ook niet meer van eerste kick zonder gas te geven, als ik wel gas geef start die gewoon best goed maar valt terug uit bij stationair draaien

Back