Scooter valt uit bij vol gas geven

William-p

New Member
Hoi,
Ik heb een oude scooter een bajaj spirit uit 1999 60cc met ketting, eeuh vraag maar voor meer info

Het PROBLEEM IS: hij taart goed alles gaat goed maar hij komt 1 niet goed van zijn plek pas na ff laten lopen en 2 zodra ik keihard gas geef stopt hij met gas geven en valt hij terug en Uiteindelijk stationaire. Carburateur is dan leeg ofzo.
De bougie is grijs
De sproeier grote weet ik niet.
Iemand een idee wat het kan zijn, andere sproeier misschien zo ja welke? He tis even 2 takt bajaj spirit
Alvast bedankt voor de hulp
William
 
Advertisement - register to remove this

Nou moest wel even wat opzoeken over de scoot, nog nooit van gehoord of gezien. leuke dingetje.

Grijs/wit is in ieder geval dat hij te arm loopt dat is zeker.
ik kan alleen niks vertellen over wat voor sproeier maar.
best is dus gewoon los trekken en kijken, weet ook niet wat voor carb type ze hebben wat voor sproeiers passen.

las namelijk dat er wel aftermarket spul is maar geen originele delen en dat ze daarom ook wat minder in trek zijn.
dus hoop dat je wat kan vinden ( correct me if i am wrong.)

maar je hebt het over:
geef gas, koud blok moet wakker worden hebben er wel meer.
of als hij lang stil heeft gestaan of weinig gereden is schoonmaken wel zo slim.
filters vervangen etc. het is geen scooter meer van 5 jaar oud.

het is ook een 2 speed nu kan ik daar 1 2 3 niet zoveel over vinden maar ben wel benieuwd hoe hij koppelt en doet.
misschien dat daar ook een probleempje kan zitten met weg trekken.

want als de sproeier iets te klein is zal hij wel even op gas rijden en het bekende BWOOOAAAHP, om vervolgens uit te vallen.
je kan dan pas weer rijden tot de vlotterbak weer vol genoeg zit.
 
Dat laatste is dus precies wat ik heb, hij geeft een goede bwwhoooaaaam en dan rijd hij 100 meter 50 en dan is het over en zakt hij terug.
Ik merkte vandaag wel op dat er een scheurtje zit in de luchtslang, dit kan wel iets zijn maar ik denk. Iet dat als ik dit fix het de oplossing is.
Ook merk ik dat hij af en toe niet van zijn plekje komt dan is het gas maar niet vooruit maar dat ligt gewoon aan de afstelling van de carburateur.
Het klopt inderdaad dat er niet veel over te vinden is, dat is omdat het bedrijf in 2005 gestopt is en failliet gegaan is. Dus onderdelen en info is schaars
 
Je kunt toch gewoon kijken welke maat het spruitstuk heeft? Zet er een Dellorto 17.5mm carb op als die zou passen, problem solved.
Moet je alleen even opletten of je handmatige of automatische choke erop hebt.

Misc bajaj onderdelen;
 
Je kunt toch gewoon kijken welke maat het spruitstuk heeft? Zet er een Dellorto 17.5mm carb op als die zou passen, problem solved.
Moet je alleen even opletten of je handmatige of automatische choke erop hebt.

Misc bajaj onderdelen;
Ik zal het allemaal even checken
Weet wel dat het handmatige choke is
 
Back
Top