Scooter valt uit bij kleinste beetje gas

Zxb745

New Member
Beste,

Ik heb een Peugeot Buxy uit 1996 (peugeot verticaal brom blok). Ik heb hier een DR 70cc, Motoforce 17,5 carb dellorto + dellorto spruitstuk, Nieuw membraam + pakkingen op gezet.

Mijn probleem is dat de scooter niet wilde starten. Bougie wordt nat en vonkt (is een nieuwe), compressie is goed aanwezig. Nu loopt hij stationair nadat ik de sproeier van 95 naar 80 heb gedaan en met de luchtschroef 3 slagen open. Maar als ik ook maar het kleinste beetje gas geef valt hij uit. Als ik mijn hand tegen de carburateur houd valt hij ook meteen uit. Ook viel mij op dat de cilinder behoorlijk nat was toen ik hem open had gemaakt om een nieuwe naaldlager erin te zetten. Als je een paar keer kickt is het aan de kant van de luchtfilter ook een beetje nat.

Ik heb veel forums gelezen en dingen geprobeert maar ik krijg helaas niet gevonden wat nou het probleem is. Alle info en tips zijn gewaardeerd en zeker welkom.
 
Advertisement - register to remove this

Beste,

Ik heb een Peugeot Buxy uit 1996 (peugeot verticaal brom blok). Ik heb hier een DR 70cc, Motoforce 17,5 carb dellorto + dellorto spruitstuk, Nieuw membraam + pakkingen op gezet.

Mijn probleem is dat de scooter niet wilde starten. Bougie wordt nat en vonkt (is een nieuwe), compressie is goed aanwezig. Nu loopt hij stationair nadat ik de sproeier van 95 naar 80 heb gedaan en met de luchtschroef 3 slagen open. Maar als ik ook maar het kleinste beetje gas geef valt hij uit. Als ik mijn hand tegen de carburateur houd valt hij ook meteen uit. Ook viel mij op dat de cilinder behoorlijk nat was toen ik hem open had gemaakt om een nieuwe naaldlager erin te zetten. Als je een paar keer kickt is het aan de kant van de luchtfilter ook een beetje nat.

Ik heb veel forums gelezen en dingen geprobeert maar ik krijg helaas niet gevonden wat nou het probleem is. Alle info en tips zijn gewaardeerd en zeker
Ik weet niet of je een powerfilter of standaard filter hebt maar op powerfilter zou die met sproeier 92 of 94 het wel moeten doen
 
Op een Peugeot moet je eerder aan een sproeier 70 denken of iets in die richting.

Daarnaast is een motoforce carburateur een stuk ellende.
Ik had met powerfilter en namaak carb sproeier 94 erin en dat liep goed en de bougie was bijna koffiebruin maar nog iets aan de donkere kant.
Het is trouwens ook een 70cc misschien heb je daar overheen gelezen.
 
klinkt toch alsof hij teveel lucht krijgt. Slaat hij af met een whoemp geluid als gas geeft?
Als ik gas geef klinkt het een beetje als whoemp maar moet het meer omschrijven als gewoon het contact uit zetten met wat harder geluid omdat natuurlijk de gasschuif open gaat.
Ik heb er niet overheen gelezen. Ik raad aan de originele luchtfilterbak en een fiks kleinere sproeier.
Helaas past de originele luchtfilter niet op de carb. Ik ga (na mijn vakantie) checken met wat kleinere sproeiers. Is het mogelijk om hem te laten lopen met de originele 12,5 mm carb om te kijken of hij dan wel loopt? Kan dit voor evt problemen zorgen omdat het 70cc is?
Ik weet niet of je een powerfilter of standaard filter hebt maar op powerfilter zou die met sproeier 92 of 94 het wel moeten doen
Polini powerfilter met de kap erop. Met 95 wilde hij echt niet lopen 92 en 94 zal ik nog eens een poging geven

Dank voor de reacties
 
Back
Top