scooter valt uit bij gas geven

Thijmen0503

New Member
hoi, ik heb een puch zip uit 2005 gekocht om op te knappen. de scooter start prima en loopt stationair goed, alleen wanneer ik weg rij kan ik 10 meter rijden en valt de scooter uit/houd hij in. wanneer ik hem dan even laat draaien/een klein beetje gas geven dan kan ik weer 10 meter rijden. heb de carb en luchtfilter schoongemaakt. alleen is de gasschuifveer krom. zou het daaraan kunnen liggen of ligt het aan de bougie?
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk persoonlijk dat er te weinig benzine de carburateur binnen stroomt door bijv:

  • Een slecht werkend benzine kraantje.
  • Onvoldoende onderdruk (vacuum) op je vacuumkraantje door bijv een lek in je vacuumslang of spruitstuk.
  • Verstopt benzinefilter.
  • Knik in je benzine leiding.
  • Verstopt benzine inlaatkanaaltje in je carburateur.
  • Slecht werkende vlotter/vlotternaald.
 
een stuk te rijden met de dop los.
Je bedoelt natuurlijk dat de dop een HEEL klein beetje losgedraaid op de brandstoftank blijft zitten.
Zou dit dan doen met hooguit een halve liter brandstof om te voorkomen dat de benzine eruit gutst en bijvoorbeeld op een hete uitlaat kan komen.
Met alle gevolgen van dien...
Het is een mogelijkheid, maar persoonlijk raad ik dit af.
 
Je hebt helemaal gelijk GS 100 , als hij afgeslagen is door benzine gebrek kan je ook de dop losdraaien , maakt hij dan een zuigend geluid , dan zit je ontluchtig dicht.
 
Je bedoelt natuurlijk dat de dop een HEEL klein beetje losgedraaid op de brandstoftank blijft zitten.
Zou dit dan doen met hooguit een halve liter brandstof om te voorkomen dat de benzine eruit gutst en bijvoorbeeld op een hete uitlaat kan komen.
Met alle gevolgen van dien...
Het is een mogelijkheid, maar persoonlijk raad ik dit af.
Hij hoeft niet van Zeeland naar Groningen, stukje rijden kan wel zonder dop maar ga niet een of andere toerrit maken

Is het probleem inmiddels opgelost of ben ik er te vroeg bij? Wat je overigens zelf al.voorstelde van een nieuwe bougie, dat kan om de zoveel tijd ook geen kwaad
 
Hij hoeft niet van Zeeland naar Groningen, stukje rijden kan wel zonder dop maar ga niet een of andere toerrit maken

Is het probleem inmiddels opgelost of ben ik er te vroeg bij? Wat je overigens zelf al.voorstelde van een nieuwe bougie, dat kan om de zoveel tijd ook geen kwaad
heb de benzine pomp schoongemaakt, wanneer ik 1/6 gas geef ongeveer rijdt ie prima. wanneer ik het gas verder openzet dan valt u bijna uit.
 
Heb je de oplossing gevonden? Ik zit namelijk met het zelfde probleem
Post automatically merged:

Valt de motor meteen uit als je je hand voor de carburateur houd?
Bij mij wel gelijk. Maar je bedoelt dat ie dan geen valse lucht trekt, of wat betekent dit?
 
Last edited:
Back
Top