scooter valt terug in zijn toeren bij volgas.

shablv

New Member
Hallo,

setup:
zip type 3
dr70
dellorto 17,5mm
sitoplus
malossi powerfilter
malossi zwart trek/drukveren

U kunt aan de titel al het probleem zien. de scooter rijd perfect zonder dip tot dat ik ongeveer 40/50 rij volgas. dan hoor ik de scooter een diep brommend geluid maken en gaat die alleen maar langzamer. Ik dacht dat het aan de sproeier lag. Ik heb van sproeier 80 tot 94 geprobeerd en elke keer het zelfde probleem. heb ook geprobeerd de gas naald op het hoogste clipje te zetten las ergens op internet dat dat kon werken, maar helaas werkte dat ook niet. naar mn gevoel reed sproeier 88 het best en de bougie was toen ook mooi bruin. de luchtschroef staat 1,5 slag wat vgm std is. ook hoorde ik een knal uit de uitlaat komen met sproeier 94 dus is die wss veeels te rijk. Iemand die weet waar dit probleem aan kan liggen en wat ik er aan kan doen?
 
Advertisement - register to remove this

Gas naald is een aanpassing bij problemen onder op. Ga eens terug naar de basis voor zover dat kan. Hierbij zou ik denken aan sproeier 84, mengselschroef 2,5 slag en standaard luchtfilter. Malossi luchtfilter heb ik nog nooit positieve uitwerking zien hebben op dit forum.
Daarbij weet ik niet of je afstelling van je koppeling geschikt is voor jou setup, die lijkt me zeer strak.
 

Attachments

  • Screenshot_20210616_214930_com.google.android.apps.photos.jpg
    Screenshot_20210616_214930_com.google.android.apps.photos.jpg
    64.6 KB · Views: 26
Last edited:
Gas naald is een aanpassing bij problemen onder op. Ga eens terug naar de basis voor zover dat kan. Hierbij zou ik denken aan sproeier 84, mengselschroef 2,5 slag en standaard luchtfilter. Malossi luchtfilter heb ik nog nooit positieve uitwerking zien hebben op dit forum.
Daarbij weet ik niet of je afstelling van je koppeling geschikt is voor jou setup, die lijkt me zeer strak.
bedankt voor je reactie. heb me zelf nog niet echt verdiept in het afstellen van trek en druk veren. heb de scooter zo gekocht. merk wel dat als ik gas geef de scooter pas aangrijpt op het allerlaatste moment waardoor ik een autowheelie maak en dit vrij moeilijk tegen te gaan is. denk dat ik idd maar de std luchtfilter er terug op gooi vgm heeft op deze setup de malossi powerfilter niet heel veel zin, bovendien levert het alleen maar gezeik op op dit moment.
 
Back
Top