Scooter valt meteen uit

nu3t

Member
Hallo,

Mijn scooter valt elke keer meteen uit. Ik heb net mijn blok helemaal meteen gereviseerd. Gas geven doet het gewoon maar hij gaat niet over op stationair. Hij valt meteen uit. Ik heb geprobeerd hem af te stellen met de stationairschroef door hem helemaal open te draaien. Maar dit had geen nut.

Ik zie wel dat er geen olie wil lopen van de olietank naar het oliepompje (zit ook grote hoeveelheid lucht in). Misschien is dit het probleem? Hoe kan ik deze ontluchten?

Of ligt het aan de sproeier? Ik heb een Piaggio Typhoon uit 2009.


Bedankt alvast,
 
Advertisement - register to remove this

De stationairschroef uitdraaien (linksom) heeft juist als resultaat dat de gasschuif in de onderste stand staat.
Rechtsom draai je juist de schuif omhoog, waardoor het toerental weer toeneemt.

Lucht in de slang van de mengolie is niet goed!
En dit lost zich ook niet vanzelf op, dus moet je wel ontluchten.
De procedure is in dit geval niet zo ingewikkeld, ik plaatst even 2 bestanden van de oude en nieuwe typhoon.

FiJ5zsQ.png


xfYudNT.png


Is wel in het Engels maar toch vrij duidelijk wat te doen toch!?
 
Last edited:
De stationairschroef uitdraaien (linksom) heeft juist als resultaat dat de gasschuif in de onderste stand staat.
Rechtsom draai je juist de schuif omhoog, waardoor het toerental weer toeneemt.

Lucht in de slang van de mengolie is niet goed!
En dit lost zich ook niet vanzelf op, dus moet je wel ontluchten.
De procedure is in dit geval niet zo ingewikkeld, ik plaatst even 2 bestanden van de oude en nieuwe typhoon.

FiJ5zsQ.png


xfYudNT.png


Is wel in het Engels maar toch vrij duidelijk wat te doen toch!?
Bedankt, ik ga het morgen proberen!
 
De stationairschroef uitdraaien (linksom) heeft juist als resultaat dat de gasschuif in de onderste stand staat.
Rechtsom draai je juist de schuif omhoog, waardoor het toerental weer toeneemt.

Lucht in de slang van de mengolie is niet goed!
En dit lost zich ook niet vanzelf op, dus moet je wel ontluchten.
De procedure is in dit geval niet zo ingewikkeld, ik plaatst even 2 bestanden van de oude en nieuwe typhoon.

FiJ5zsQ.png


xfYudNT.png


Is wel in het Engels maar toch vrij duidelijk wat te doen toch!?

Ik heb de slang van olie naar pomp ontlucht dmv. schroefje open te draaien. Daarna weer volledig dicht. Vervolgens slang van pomp naar carb bij carb losgekoppeld en scooter gestart. Er komt maar geen olie uit, mis ik een stap?

Alvast bedankt,
 
Heb je hem goed ontlucht, dus echt even de olie eruit laten stromen en dan schroefje dicht gezet?

Ik zou voor de zekerheid ook even een dopje olie in je benzine tank gooien voor smering
 
Heb je hem goed ontlucht, dus echt even de olie eruit laten stromen en dan schroefje dicht gezet?

Ik zou voor de zekerheid ook even een dopje olie in je benzine tank gooien voor smering
Ik heb hem 2 minuten leeg laten lopen.. Nog steeds niks van pomp -> carb..
Post automatically merged:

Ik heb hem 2 minuten leeg laten lopen.. Nog steeds niks van pomp -> carb..
Volgens mij doe ik echt niks verkeerd. Misschien moet ik hem langer laten lopen of een stukje gaan rijden? Ik heb dit nu gedaan:

Schroefje los, 2 minuten ontluchten tot er geen belletjes meer kwamen, schroef erin, pomp -> carb slang los bij carb en scooter aanzetten.
 
Last edited:
Is dat slangetje naar je carb niet verstopt? Als je die eraf haalt kan je er doorheen blazen?

Start anders is zonder het slangetje naar je carb en kijk of de oliepomp wel werkt?

Controleer ook even of je oliepompsnaar er nog omheen ligt. Haal ook je aandrijfwieltje eraf en kijk aannde achterkant waar die aangedreven wordt dit wil nog wel eens slijten
 
Is dat slangetje naar je carb niet verstopt? Als je die eraf haalt kan je er doorheen blazen?

Start anders is zonder het slangetje naar je carb en kijk of de oliepomp wel werkt?

Controleer ook even of je oliepompsnaar er nog omheen ligt. Haal ook je aandrijfwieltje eraf en kijk aannde achterkant waar die aangedreven wordt dit wil nog wel eens slijten
Hij wordt nog aangedreven want het bandje ziet er nog prima uit. Ik denk dat het ligt dat het slangetje te kort is en daarom ergens een knik geeft. Ik zie een hoeveelheid olie tot een bepaald punt.
 
Is dat slangetje naar je carb niet verstopt? Als je die eraf haalt kan je er doorheen blazen?

Start anders is zonder het slangetje naar je carb en kijk of de oliepomp wel werkt?

Controleer ook even of je oliepompsnaar er nog omheen ligt. Haal ook je aandrijfwieltje eraf en kijk aannde achterkant waar die aangedreven wordt dit wil nog wel eens slijten
Ik heb het slangetje vervangen en ziet er niet meer zo strakgetrokken uit. Alleen de olie komt niet voorbij dit punt waar hij uit de carter gaat door een rubbertje? Is dit dan te nauw voor het slangetje dat er daardoor geen olie door heen gaat, of een ander probleem?
 

Attachments

  • 270A8716-5FD0-4472-BDA1-79C6BA87A24A.jpeg
    270A8716-5FD0-4472-BDA1-79C6BA87A24A.jpeg
    143.4 KB · Views: 11
  • 474C3827-ECA3-4216-8112-65D094BD39B5.jpeg
    474C3827-ECA3-4216-8112-65D094BD39B5.jpeg
    203.2 KB · Views: 9
Je probleem zou daar ergens moeten zitten, de slangetjes zitten bijna tegen elkaar aan bij mij. Ik heb toen eenngat naast het grote gat gemaakt voor de kleine slang zodat ze elkaar niet kruisen.
 
Je probleem zou daar ergens moeten zitten, de slangetjes zitten bijna tegen elkaar aan bij mij. Ik heb toen eenngat naast het grote gat gemaakt voor de kleine slang zodat ze elkaar niet kruisen.
Waarschijnlijk is dat het probleem, de slang kreeg ik al met vet veel moeite door dat buisje heen, ik vermoed dat hij hem nu gewoon helemaal samenknijpt aangezien de olie op dat punt stopt met stromen. Morgen even een breder gat maken voor het slangetje.
 
Je probleem zou daar ergens moeten zitten, de slangetjes zitten bijna tegen elkaar aan bij mij. Ik heb toen eenngat naast het grote gat gemaakt voor de kleine slang zodat ze elkaar niet kruisen.
Heb het slangetje meer ruimte gegeven. Scooter ff laten lopen, maar nu kom ik er achter dat het vreselijk langzaam stroomt. 7 minuten spelen met het gas en de olie is niet eens halverwege..? Hoort dit?
 
Dat lijkt me niet. Maar hoelang het precies duurt weet ik niet.
Heb je een originele oliepomp besteld?
Heb je nog naar het aandrijfwieltje gekeken of deze nog goed is aan de achterkant je moet hem eraf halen en kijken waar hij op het asje zit dit wil wel eens uitslaan.
 
Dat lijkt me niet. Maar hoelang het precies duurt weet ik niet.
Heb je een originele oliepomp besteld?
Heb je nog naar het aandrijfwieltje gekeken of deze nog goed is aan de achterkant je moet hem eraf halen en kijken waar hij op het asje zit dit wil wel eens uitslaan.
Bedankt voor al je hulp man, maar ik ga denk ik gewoon over op mengsmering want ik word echt moe van het oliepompje. :p
 
Back
Top