Scooter valt ineens weg in toeren bij 80km/u.

Dennis_H

Well-Known Member
Hoi,

Ik zit met een probleem.
Ik heb sinds kort een dr70 cilinder onder mijn vivacity zitten. Voor alle duidelijkheid, dit is mijn setup + afstelling:

Dr70
Yasuni R
Motoforce 17,5mm carb
Stage 6 inlaatset
Malossi E5 filter (standaard filter past niet in verband met de schokbreker)
Stage 6 koppeling
Power 1 vario

Sproeier maat: 95 (bougie is mooi koffie bruin, maat 98 geprobeerd maar die is te groot)
Rollen: 5,5 Gram
Drukveer: Malossi geel
Trekveren: Stage 6 rood


Het probleem is dat die heel vlot optrekt en dit ook blijft vasthouden tot aan de 80km/u. Dan ineens uit het niks valllen de toeren weg. Het lijkt net alsof je het contact uitzet en dan remt.

Dit probleem had ik ook al bij mijn standaard cilinder. Ik hoopte dat het voorbij zou zijn nadat ik de dr70 had gemonteerd. Niet dus....

Iemand die mij kan helpen?
 
Advertisement - register to remove this

trekt ie niet je vlotter leeg?
verder zou ik ook maar is je powerfilter eraf halen en een std filter monteren.

stelt veel makkelijker af.
 
loopt inderdaad je benzine kraan wel goed door?
Je moet het slangetje er eens afhalen en kijken hoe lang hij er over doet om er een liter benzine uit te laten (doe dit wel gewoon met tankdop erop)
gr
 
Lijkt mij niet dat die de vlotter leeg trekt. Aangezien ik wel gewoon 10min achter elkaar op half gas 70km/u kan rijden. Trek ik dan mijn gas vol open dan loopt die mooi door naar de 80km/u en dan ineens uit het niks valt die totaal weg.

Dan moet ik hem uitlaten rollen tot ongeveer de 40km/u voordat ik weer normaal gas kan geven.


Het probleem met de standaard filter is dat die tegen de achter veer aankomt. Omdat het stage 6 inlaat set langer is dan het normale standaard spruitstuk. Dus dit past totaal niet.
 
dat is het nadeel bij peugot en andere inlaten.. of je moet op 1 of andere manier toch je normale filter zien te bevestigen. gegarandeerd dat het dan stukken beter loopt!

Denk dat nu het geval is dat je cilinder gewoon een te arm mengsel krijgt boven in en na een tijdje gewoon warm loopt..
 
Dat zou inderdaad wel kunnen kloppen ja, dat boven in een te arm mensel krijgt. Daar had ik ook al over nagedacht.

Maar dan zou het probleem dus opgelost kunnen worden met een grotere sproeier? Dan zou die onderin waarschijnlijk wel wat stotteren maar dan weet ik tenminste waar het aan ligt. tog?
 
je gasnaald een tandje ophoog zetten.. dus je clipje omlaag..

het probleem is gewoon die filter :)
niet de maat sproeier
 
Hmm oke bedankt!
Dan ga ik van de week wel even dat clipje een stand naar beneden zetten.

De standaard filter heb ik niet meer. Deze heb ik gesloopt uit frustratie omdat het niet paste tijdens het monteren.
 
Oke even wat dingen getest;

- Nergens valse lucht te bekennen.
- Afstelling zit goed
- Onsteking lijkt me stuk aangezien het zelfde probleem zich voordeed bij mijn standaard 50cc alleen dan al bij de 65-70km/u en nu pas bij de 80km/u


Van het weekend even de gasnaald een standje hoger zetten, eens kijken wat dat uithaald.
Als het nog tips of sugesties zijn hoor ik het graag!
 
Als je afstelling goed zat viel hij niet weg bij dat toerental. Gasnaald verschuiven en dan groter in sproeier. Zoals al gezegd is door anderen :)
 
Back
Top