Scooter valt ineens helemaal stil

Dus je hebt een gebruikte zuiger van een andere cilinder in een andere gebruikte cilinder geduwd? Dat lijkt me niet zo handig. Deze zijn totaal niet op elkaar ingesleten. Ik heb ooit eens op mijn generic een neo's cillinder gelegd maar wel de oude zuiger erop gelaten en dat was na een week al mis gegaan.

Wanneer hij inhoudt, smoort hij dan of stottert hij? Bij smoren tijdens volgas denk ik aan een te kleine hoofdsproeier. Denk niet dat je met 1 keer vol gas geven je vlotterbak leeg trekt.
 
Ja om te kunnen rijden tot die andere cilinder & zuiger binnen waren. Is ook gewoon goed gegaan maar zowel bij die cilinder en zuiger als deze die ik er nu onder heb gezet heb ik dit probleempje

Het is verschillend wanneer het gebeurd. De ene keer na 5 km de andere keer pas na 10 km. Maar nooit vanaf het starten af al.

Dus ik rij op top, vervolgens lopen de toeren heel geleidelijk terug tot dat ik stop met gas geven. Zou ik 2 seconden geen gas geven kan die daarna al weer voluit alleen gebeurd dus hetzelfde weer. Wacht ik iets langer met vol gas en breng ik hem spelenderwijs naar de topsnelheid dan houd die dat wel.

Op het moment dat ik een gedeelte van de luchtinlaat blokkeer, trekt hij iets minder hard maar valt hij niet terug zoals hierboven.

Vandaar was mijn conclusie als die het met minder lucht wel goed doet, staat hij waarschijnlijk te arm afgesteld. (Luchtschroef staat 1.5 slag open)
 
Ja carb vandaag nog even opengehad en is voor 2 maand terug ultrasoon gereinigd.

Benzine loopt er uit, zat toch te denken aan dat filtertje. Heb deze liggen maar welke kant moet die nou opstromen?
 

Attachments

  • benzinefilter.png
    benzinefilter.png
    154.2 KB · Views: 4
de kant waar het filter tegen het buisje aan zit moet aan de carb kant, dus op de foto de carb links en tank rechts. Anders kan hij verstopt raken
 
Back
Top