Scooter valt ineens helemaal stil

oké wel of niet hahaha

wil namelijk niet veel geld meer in deze scooter pompen.

welke cilinder is goedkoop en nog een beetje goed? Airsal? Power One? Carenzi? Andere?

en mijn buxy is een blauw kenteken, maakt dat uit qua aansluiting?
 
Last edited:
Heb het hele internet afgezocht

Kom op de conclusie dat er verschil zit tussen een brom/snor cilinder.
  • De hoek van de uitlaat is anders
  • De aansluiting van de uitlaat is groter
  • Het hemd is anders? Geen idee wat dat inhoud.
Nu heb ik maar gewoon simpel blauw kenteken ook dus hoef geen brom snelheden van 60+ te halen.
Iemand enig idee of er ergens snorcilinders te koop zijn? Of dat er gewoon een bromblok onder past?

Deze is bijvoorbeeld zowel voor snor als brom, helaas niet meer leverbaar....

melf #50 schreef: "Je kunt gewoon de bromcilinder op een snorblok bouwen , de snorcilinder mist 2 spoelpoorten , de spoelpoorten zijn veel kleiner en de uitlaatpoort is aanzienlijk kleiner dan een bromcilinder. verder is bij een snor de drukveer anders , vertanding kan ook korter zijn van snor (niet helemaal zeker van) "
 
Last edited:
Ben het niet helemaal met sparky eens aangezien ts aangeeft dat het geen voelbare groeven zijn. Heb wel erger gezien en dat viel prima te redden. Dat deukje kan misschien niks meer aan gedaan worden maar nee heb je, ja kan je krijgen. Ga gewoon even met je cillinder langs een lokale brommer boer die weet meestal wel welke je nodig hebt als vervanging. Kan je meteen hem laten beoordelen of er nog wat mee gedaan kan worden. Is via een foto nogal moeilijk te zeggen denk ik zo. Nooit geschoten is altijd mis, kan niet meer als proberen.
 
Ja hier in Zwolle zitten 3 scooterzaken, maar zijn niet echt van het repareren en willen je gelijk nieuwe onderdelen aansmeren.

Verder op google gezocht naar "Honen Zwolle" maar kom daar niet echt verder mee. + hij moet wel zsm weer rijden.
 
Misschien heb je hier wat aan..

Weet even niet of die ook voor een snor is, je kan eventueel de webshop opbellen om te informeren. Let wel op dat TNT zover ik weet niet echt bekend staat om goede producten.
 
Ja heb al meerdere webshops gebeld. M2Trading heeft ook een bromblok aangepast voor snor maar die is niet leverbaar.

Het probleem zit hem bij de carter zit een begrenzing waardoor je geen Brom blok erop kunt zetten...

Zie beschrijving van deze cilinder bijvoorbeeld.
 
Grote kans van wel. Vraag de eigenaar anders even op wat voor brommer hij gezeten heeft en of hij de doorsnee van de voet even wilt opmeten.
Voor 45kmpu is de voet doorsnee geloof ik 54MM.
 
De voet is het onderste gedeelte wat in je carters schuift.
8d99c9fcad0abd8239c6ae3582533493.png


Die link wat je stuurde zou moeten passen maar houd hier even rekening mee:
Past ook op snor /25km maar alleen met 45km uitlaat. (vanwege de andere flens!)
Kijk dus even of je niet misschien al zo'n uitlaat hebt of eventueel de zelfde uitlaatflens hebt.

Er staat dit:
Peugeot Buxy 50 AIR 2T '95-'97

Houd er ook even rekening mee dat je blok uit die jaren komt, weet namelijk niet of hij op nieuwere blokjes ook gaat passen.
 
Ah en gaat het dan om de doorsnee hiervan of hoe ver die uisteekt (Hoever die in het blok komt te liggen.) ?

Ja had het gelezen, zij verkopen die cilinder en hadden net een buxy uitlaat gedemonteerd bij een andere scoot. Die kon ik dr voor 20 euro bij krijgen.
Maar wacht eerst die van marktplaats even af, is namelijk een orginieel blokje en waarschijnlijk beter kwaliteit.

En die cilinder ziet er volgensmij ook prima uit (Nu ik dit nog eens goed bekijk, die gleuven in de zijkant is dat niet anders nog bij een snor/brom)?
$_86 (2).jpg
 
Ik weet het niet 100 procent zeker maar volgensmij gaat het erom hoe ver hij in het carter steekt ja. Er is vast wel iemand hier die dat kan bevestigen/verbeteren.

Zover ik kan zien zijn de poorten van bovenstaande cilinder exact hetzelfde als jouw warmgelopen cillinder.

Let er ook even op dat als je die tweedehands haalt dat ie niet ovaal gesleten is ofzo want dan gaat het niet goed komen met de prestaties ben ik bang.
 
Ja dit is de foto die erbij staat van die tweedehands cilinder. Meneer gaat vanavond alles opmeten en duidelijkere foto's toesturen.

Bedankt alvast voor alle tips. Bij de scooterboer was ik honderden euro's kwijt geweest (Had ik niet gedaan dus zou de buxy zijn overleden)

Hij gaat deze maten opmeten. Zit ik dan goed als die overeenkomen met de mijne? ( Let niet op mijn pijltjes haha)
 

Attachments

  • Inkedcilinder-peugeot-speedfight-ac-vivacity-oud-model-40mm-50cc-dmp-60714_800x600-wm_LI.jpg
    Inkedcilinder-peugeot-speedfight-ac-vivacity-oud-model-40mm-50cc-dmp-60714_800x600-wm_LI.jpg
    180 KB · Views: 3
Maar geprobeerd met een nieuwe zuiger en rijd weer. Gaat ook flink harder. Alleen na een tijdje verliest hij vermogen.

Als ik dan ga spelen met het gas gaat die wel weer harder. Maar constant vol gas niet. te kleine sproeier? of loopt die gewoon weer warm?
 
Denk eerder de afstelling. Zuiger veren goed en de zuiger zelf ook goed om gemonteerd? Meestal de zwarte ring boven als ik het goed heb en pijltje boven op de zuiger moet naar uitlaat wijzen. Slechte gashername kan ook de drukveer zijn.

Heb je alleen een nieuwe zuiger erin gezet? Dan heb je best kans dat er al krassen en alles opzitten. Lijkt me logisch dat je met alleen een nieuwe zuiger er niet zult komen met zulke sporen in de cilinder.
 
Ja heb inmiddels het hele blokje eronder gezet.

Rijd prima alleen na paar kilometer op top rijden hield die in. Liet ik het gas even los kon die weer. Is dit nou te kleine sproeier of dat de vlotter niet snel genoeg volstroomt. (Heb namelijk zo'n snelle brandstoffilter gekocht maar nog niet gemonteerd, kon niet zien welke kant die op moest).

Verder heb ik de km tellerkabel en aandrijving vervangen. Na 10km rijden is die bij 40km/h aangekomen en als je hem stil zet duurt het een paar uur voordat die weer bij 0 km/h is. Heeft ergens teveel wrijving oid?

Btw. hebben jullie liever nieuwe vragen nieuw topic of hier gewoon doorgaan?
 
Maar ik heb nog steeds geen antwoord op een eerdere vraag. Heb je alleen de zuiger vervangen en ben je nu dus met een warmgelopen cilinder aan het rijden? Dat is niet hoe je het hoort te doen in ieder geval en dat zal dan ook de oorzaak van de problemen kunnen zijn. Als jij gewoon alleen je zuiger hebt vervangen zonder ook maar iets aan de cillinder te doen dan is je zuiger nu waarschijnlijk ook half dood zoals de vorige.
 
Ja heb inmiddels het hele blokje eronder gezet. Het vervangende blokje.

2e hands originele cilinder en zuiger. Dat ene zuigertje wat dr in zat had een vriend van mij nog liggen. Deze draaide met die oude cilinder nog best oke. Maar inmiddels dus heel ander blokje eronder
 
Back
Top