Scooter valt bij gas uit

Dwn_2Da_Frgtn

New Member
Hi people!

Ik ben een beetje ten einde raad, hoop op wat nieuwe inzichten.
Scooter aprillia SR 2005 lc morini blok.
Paar jaar geleden upgrade gedaan naar 70 cc /17.5 mm dellorto. Hier heel lang plezier van gehad. Altijd netjes warm gereden. Dus niet volgas direct wegrijden. Scooter kreeg plots kuren. Startte slecht en bij koud weer totaal niet. Gezocht wat het kon wezen. Dacht aan Elektrische choke, deze vervangen. Cilinder pakkingen vervangen voor de zekerheid en carberateur schoongemaakt. Wilde nog steeds niet aan. Het idee dat het wellicht de vaccuum kon wezen, dus deze pomp vervangen. Scooter deed het toen weer goed. Weekje op gereden en de scooter viel plots op een avond uit. Vaccuum slang eraf gehaald en zelf vaccuum gezogen. Toen thuis weten te komen.

Nu nog steeds zelfde verhaal. Door zelf vaccuum te zuigen loopt de vlotterkamer vol en overstroomd via luchtinlaat en nippel naast de gaskabel ( te zien op afbeelding hieronder) de scooter doet het na starten dan even maar valt na even stationair lopen uit. Gas geven zorgt voor smoren. Gas los laten pakt de scooter het stationair lopen weer even op voor een sec of 30 en valt dan uit. Scooter loopt ook redelijk hoog stationair.
Gekeken naar de vlotternaald, deze is nog heel en sluit keurig, vlotter vervangen voor de zekerheid ook niks. Vaccuumpomp klepje lijkt wel te sluiten door vaccuum te zuigen en te luisteren. Kan deze alsnog kapot wezen?

Ik heb aan valse lucht gedacht, overal waarvan IK dacht dat er valse lucht kon wezen vervangen/gedicht: pakkingen, spruitstuk (zat een scheurtje in. Dacht dat dit het was,Uiteindelijk ook niet) nu heb ik mijn vraagtekens bij de cab. Ik heb altijd dezelfde sproeier erin gehouden sinds het moment dat het goed liep met de 70 cc setup. Om alles uit te sluiten wil ik het toch even zeker weten vaccuum/benzine/olie

Ik had op de gele naast het gas de vaccuum rechts benzine en links olie 20190217_212404.jpg

Ik hoop dat iemand nog tips heeft?
Hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is als iets onduidelijk is vragen jullie maar.

Alvast bedankt!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik denk toch dat de vlotterkamer niet voldoende gevuld wordt.
Als je de benzineslang lostrekt bij de carburateur en je kickt of start elektrisch, loopt er dan ook genoeg benzine uit de losgetrokken slang?
 
Ik denk toch dat de vlotterkamer niet voldoende gevuld wordt.
Als je de benzineslang lostrekt bij de carburateur en je kickt of start elektrisch, loopt er dan ook genoeg benzine uit de losgetrokken slang?
Bedankt voor de respons!
Ik heb vanavond weer even gekeken. Vlotter vult wel goed want de vaccuum sluit bij een volle vlotter. Dit doet hij perfect. Dus waarschijnlijk moet ik het probleem ergens anders zoeken. Toch ergens valse lucht of wellicht iets met de zuigveer. Anders zou ik het echt niet weten!
 
Back
Top