Scooter turbho cd50

Dweizen

New Member
Ik heb hier ne scooter van de dochter van een vriend . Heeft geen vonk meer aan de bougie en ook geen licht meer ,stoplicht en pinkers gaan wel .ik krijg geen stroom bij het voor en achterlicht en waarschijnlijk ook geen voeding aan de bougiedop . Ik heb de dop vervangen , de bougie vervangen , het contact omzeild , alle massa proper gemaakt ,een andere spanningsregelaar geprobeerd , rechtstreekse mas aan het voorlicht geen resultaat ,rechtstreekse voeding naar het voorlicht werkt wel . Iemand ervaring of goede raad zou nieuwe bobine en nieuwe cdi willen bestellen maar weet absoluut niet of dit het probleem gaat zijn
 
Advertisement - register to remove this

Als de scooter niet loopt kan het goed zijn dat je ook geen licht hebt, dit werkt vermoedelijk rechtstreeks vanaf de stator (spoelen achter het vliegwiel.
Dus ik zou me concentreren op de ontsteking.

Ik heb jammer genoeg geen schema van deze scooter, misschien kun je eens kijken welke kleuren draden er op de cdi zitten.
Veelal komen de elektrische schema's van deze chinese scooters overeen met een merk zoals bijvoorbeeld Boatian.

Kijk eens even naar onderstaande instructiefilm, wellicht kan je dit wat verder brengen in je zoektocht.

Wel moet ik erbij zeggen dat dit filmpje gebaseerd is op een cdi die werkt met AC spanning.
Veel moderne scooters werken tegenwoordig met DC spanning voor de cdi, maar dit is misschien te achterhalen wanneer je me de draadkleuren van de cdi laat weten.

 
Back
Top