scooter trilt en maakt een vreemd lawaai

Tyfriot

Tyfriot
Ik heb een booster spirit en zit met een probleem.
Ik heb onlangs een 70 cc dr op de kop kunne tikke voor 80 euro (hele mortorblok eigenlijk)
Alle blokonderdele waren nog relatief goed in orde (behalve dan de piston die is aan vervanging toe). Maar nu het probleem: Als ik over de 50 per uur ga begint mijn scoot hard te trillen en maakt ook een ander geluid als normaal iets of wat doffer.
Mijn maximum snelheid is ook maar 65 en dat vind ik wat weinig voor een 70 cc. Kheb mijn vario nog niet opengehaald O-) maar denk wel dat de varioring er nog inzit. Zou het dat kunnen zijn dat dat het trillen en het vreemd lawaai veroorzaakt? Ik voel wel dat hij nog meer kan dan 65 en maakt ook veel overtoeren.

setup: - dell'horto 15 (uitgeboord)
- sito + uitlaat (onbegrenst)
- voor de rest alles origineel :p
Mijn brommer knettert ook hard maar dat komt door de piston denk ik. Wat speling of zo.

Ik hoop da jullie mij kunne helpen.
tyfriot
 
Advertisement - register to remove this

probeer je std carb eens, je weet maar nooit.
En maakt ie veel toeren? Of weinig?
ROllen? drukveer?

Maar sowieso of je nou 5K of 15K draait zou ie niet te hard mogen trillen. Je kan niet zomaar hierop zeggen dat je zwaardere rollen moet...

Het is zeker een bewegend deel, rolletje vergeten? :p

Kijk je vario, koppeling en de hele reut na daarzo ;)
 
ik denk ook dat je varioring er nog inzit. want toen ik met mijn setup de varioring erin had gezet voor de politie maakte die super veel overtoeren en trilde die ook en ik heb zelfs een warmloper gehad !
 
Back
Top