Scooter trekt voor geen meter van 0-30

BenjaminAerox

New Member
Mijn yamaha aerox trekt als hij warm is van 0-24/26 teller voor geen meter. Ik heb niet veel verstand van scooters en zou dan ook niet weten waar dit aan zou kunnen liggen. Kan iemand mij misschien het probleem vertellen?

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Graag wat meer info.
Is dat ineens gebeurd?
Al eens onderhoud laten doen of zelf gedaan.
Wat is er al aan gedaan dan?

Ik zou V-snaar controleren en de rolletjes.
 
Normaal komt het dan op de trekveertjes aan.
Die laten de segementen in jou koppeling tegen de bell aan komen om zo op te trekken.

Kun uitgerekt zijn of te slap voor de toeren van de uitlaat waardoor je slecht weg trekt.

Zodra hij daar boven is en wat meer toeren begint te draaien word de drukvulling in de cilinder beter en zit je weer op je vermogens curve.

Maar voor we dat kunnen zeker kunnen zeggen.
Beter even een spec list van de rox.
Hoe uitgebreider hoe beter
 
Ik heb de scooter net gekocht via marktplaats, weet nog niet precies wat er allemaal inzit. Top is 82 gps, gebeurd alleen als hij warm is
Kijk dat is een klein beetje meer info.
Maar je geeft al aan dat je weinig verstand hebt van scooters.
En je heb hem gekocht via marktplaats, bij de test rit zeker geen probleem gehad, en misschien weinig gevraagd aan de verkoper, en de verkoper misschien niet veel gezegd.
Wanneer is de laatste beurt eraan gedaan en wat heeft hij vervangen, ook nog hopen dat hij de waarheid heeft gezegd.
Dit probleem moet de vorige eigenaar ook gehad hebben, informeer eens bij hem?

Anders "als je het zelf kunt" een grote onderhoudsbeurt eraan doen, of hem naar een scooterzaak brengen, of samen met een vriend.
Maar als je het zelf kan moet je voor bepaalde dingen eraf te halen speciaal gereedschap hebben, of een manier weten dat het toch kan.
Hier op het forum helpen we jou daar wel mee.
 
Last edited:
Back
Top