Scooter trekt sloom op en heeft totaal geen power

Kjelltinkerbel

New Member
Dag heren (en dames) die kennis hebben over scooters,
Ik heb via via een kymco agility 50 uit 2016 gekocht. Deze is omgebouwd geweest van blauw naar geel kenteken. Echter is deze scooter zo ontiegelijk sloom. Hij haalt met heeeel veel moeite de 45 km/u. Maar een windvlaagje en hij zakt weer terug naar 35/40 km/u. Als ik iemand achterop heb zitten dan halen we max de 35/40 km/u.
Ik heb het vermoeden dat er een snor CDI in zit, maar jullie hebben beter vermoedens haha. Kijk uit naar jullie hulp!
 
Advertisement - register to remove this

Ja kan van alles zijn, maar misschien een simpel onderhoudsbeurtje om te beginnen. Ff kijken wat er is versleten. Misschien je carb vuil. Maar snor cdi dan zou het bij 25 ook moeten ophouden toch? Is lastig te oordelen vanaf hier natuurlijk.
 
Als je een kutlopende scooter koopt kan het vanalles zijn. Zoals brtj al zegt; tandaard onderhoud doen. Echt alles nalopen.

Denk dan bijv aan je carb schoonmaken, kleppen stellen, overbrenging checken of er iets versleten is, nieuwe bougie erin en banden oppompen. Als je toch bezig bent kan het geen kwaad meteen de motor- en vertandingsolie te verversen.

Als je al deze dingen doet (kost overigens niet eens zoveel) dan weet je ook meteen dat je een scooter hebt die nog wel even mee gaat.
Post automatically merged:

check voor het verversen trouwens even of de olie op pijl is en post een foto van de kleur van de olie (bijv in een flesje ofz), of vergelijk het met de foto hieronder Zou namelijk nietde eerste keer zijn dat iemand te lui was zn olie bij te vullen en verversen waardoor het blok naar de klote is gelopen


fig3_oil_color.jpg
 
Ik ga hem volgende week even langs de scootershop brengen. Dacht als het makkelijk was dan doe ik het zelf wel maar heb hier niet de gereedschap noch kennis voor. Iemand toevallig die bij/in amsterdam woont die dit leuk vindt en wilt doen (standaard onderhoudsbeurt) (tegenover een vergoeding natuurlijk)
 
jammer dat je niet hier in de buurt woont! (Nijmegen)
aan het begin van ieder schooljaar ben ik met laptops en scooters bezig van kids hier uit de buurt.(pro bono) alleen de sapjes en extra's betalen ze.

een tip: vertel die gasten bij de scooterschuiver duidelijk wat je gedaan wilt hebben en dat je de oude onderdelen graag meeneemt.hoeft geen reden te geven.. het zijn jou onderdelen.
laat ze dit ook noteren.

suc6!
 
Heren!
Gister banden op laten pompen, geeft al 70% verschil. Echter nog steeds geen power maar haalt nu wel makkelijker de 45/50. Ik heb voor donderdag een afspraak staan bij de scootergarage, ik houd jullie op de hoogte!
En ohja, dank voor al jullie reacties!
 
Net nog zelf even de olie vervangen. Nog nooit zo iets zwarts gezien. Ik zal straks een foto van de olie sturen.
Post automatically merged:

Ik hoop dat dat gebrek aan power niet komt doordat er te lang met een te lege band gereden is. Want dan kan je het hele blok weggooien
Ik hoop het ook niet. We komen er donderdag achter!
 
Back
Top