Scooter trekt niet op

MrFatDuck

Well-Known Member
Dus, mijn scooter (Peugeot TKR) begon in een paar dagen slechter op te trekken en nu geraakt hij niet eens weg vanuit stilstand. Als ik gasgeef en met de scooter loop dan begint hij wel te rijden en trekt hij goed vanaf ongeveer 10km/h. Als hij op zijn poot staat en ik dan gasgeef draait het wiel +-5sec traag en begint dan pas heel hard te draaien. Ik heb mijn variorollen al bekeken en deze zijn nog niet versleten.
Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Zou dan de koppeling na kijken en de drukveer vervangen..

Kijk even naar de binnenkant van het koppelingshuis of deze er erg versleten eruit ziet.. Zitten de groeven te diep erin, raad ik je aan een nieuw koppelingshuis te kopen. (beter meteen eentje van malossi, polini of een ander race merk nemen)

Voordeel van zo`n racekoppeling huis is dat deze ten eerste gecalibreerd is (Dus het is gewicht is overal gelijk als dat ding rond draait.. Ook het materiaal is denk ik stroever en beter warmte afvoerend.. Bij veel slip heb je niet direct een blauw aangelopen koppelings huis... Ook de koppel kan het huis beter vast grijpen, wat resulteerd in minder slip (en dus minder overdracht verliezen naar het achterwiel)

Voor de rest de koppeling controleren en schoonmaken (vrij maken van die zwarte slijtage poeder die erop zit..
Controleren op de dikte van de segmenten.. Is deze vrij dun, dan direct de koppeling vervangen (gewoon een origineel model nemen(race versie heb je niet nodig) Mocht je de oude koppeling nog kunnen gebruiken, raad ik je aan de koppelings veertjes te vervangen (dit omdat de oude te slap / versleten zijn geworden door erg lang gebruik)

Ook raad ik je aan de drukveer te vervangen.. Beste is om dan de riem te vervangen en de rolletjes opnieuw af te stellen)
(Andere drukveer is een ander afstelling..)

Als dit allemaal klopt. En de scooter echt geen kracht meer heeft, zit het probleem in de cilinder..
Vaak door versleten zuigerveren of in combinatie met een versleten cilinder .
 
Back
Top