Scooter trekt niet op met passagier

Juulz

New Member
Ik heb een sym orbit 2 uit 2015

Trekt prima op en loopt 60 op de teller. Ook helling op etc. geen problemen.
Met 2 personen loopt hij vrijwel direct slecht. Trekt niet goed op al alsof hij te weinig brandstof krijgt en dan gaat tie maar 20 kmh en daarna nig langzamer.
Stap je dan alleen op rijdt tie weer goed.

Heeft iemand suggesties wat dit kan zijn? En een oplossing?
 
Advertisement - register to remove this

Gebrek aan motorvermogen... zwaar persoon?

Is niet heel onlogisch dat een scooter dat doet helling op of met 2 personen...
 
Met mijn new fly 4t 2v kom ik al helemaal amper de helling op.. (in me eentje)

Maar dat komt ook meer omdat de new fly als 125cc scooter is ontworpen en ze hebben daar gewoon een 50cc blok eronder gegooit..
De eerste modellen waren 4valve (hoeveel vermogen dat opleverd is niet te zeggen) maar met de 2 valve schiet het echt niet op en heeft het blokje te weinig vermogen.. (frame / benzine tank en de rest is gewoon al best wel erg zwaar voor een 50cc scooter..

Ben wel erg aan het twijfelen om het eventueel over een paar maanden weg te doen.. Aan de andere kant denk ik dat er net zo goed er een 60cc cilinder eronder kan gooien (wil dus geen 80cc en dan te veel power hebben) maar gewoon genoeg zodat een heuvel op rijden geen probleem is.
Overigens is de scooter ontgrensd, en alles aangepast, en nog steeds geen vermogen eruit te krijgen.. Bij mij is het vooral het gebied tussen de 25km/u en de 40km/u op de teller.. Als die eenmaal goed in de toeren zit dan gaat het nog wel..
 
Met mijn new fly 4t 2v kom ik al helemaal amper de helling op.. (in me eentje)

Maar dat komt ook meer omdat de new fly als 125cc scooter is ontworpen en ze hebben daar gewoon een 50cc blok eronder gegooit..
De eerste modellen waren 4valve (hoeveel vermogen dat opleverd is niet te zeggen) maar met de 2 valve schiet het echt niet op en heeft het blokje te weinig vermogen.. (frame / benzine tank en de rest is gewoon al best wel erg zwaar voor een 50cc scooter..

Ben wel erg aan het twijfelen om het eventueel over een paar maanden weg te doen.. Aan de andere kant denk ik dat er net zo goed er een 60cc cilinder eronder kan gooien (wil dus geen 80cc en dan te veel power hebben) maar gewoon genoeg zodat een heuvel op rijden geen probleem is.
Overigens is de scooter ontgrensd, en alles aangepast, en nog steeds geen vermogen eruit te krijgen.. Bij mij is het vooral het gebied tussen de 25km/u en de 40km/u op de teller.. Als die eenmaal goed in de toeren zit dan gaat het nog wel..


Ik heb zelf een piaggio new fly 4t 4v trekt super heb er een malossi variokit ingedaan + drukveer en trekveertjes trekt nu als een gek.
Maar toch deze week 80cc hahaha
 
Back
Top