Scooter trekt niet meer goed op. (70cc kymco dj)

Max1193

Well-Known Member
Hallo,

Het probleem hier beschreven is inmiddels opgelost, in een reply staat wat er nu nog is.

Het bleek dat ik een een tijd met een lekke std uitlaat reed (hoorde het amper), maar ik had er dus een nieuwe op gezet. Hij trok opeens enorm goed op, bijna autowheely, maar 2 dagen later (vrijdag middag) rijd ik van school weg, heb hem eerst zoals altijd 20a30 seconden laten warmdraaien en vervolgens heel langzaam de eerste 300m gereden en op het eerste rechte stuk langzaam gas opengedraaid om vervolgens bij het stoplicht te stoppen.

Stoplicht op groen, ik vol gas en toen leek het net alsof iemand me vast had, en kwam hij slecht van z'n plek (maat van me zei dat er een dikke rookwalm was). Sinds dien rijd hij weer terug bij af zoals met de lekke std pijp. Hij was miss nog niet heet, maar toch wel warm genoeg voor vol gas, en van een keer vol bij te koud is je motor toch niet meteen naar de klote neem ik aan. Normaal doe ik dat nooit zo snel vol, dus het is ook niet de honderste keer.

Zit sproeier 90 in, std hittegraad bougie, std inlaat, polini 70cc gisha, std uitlaat ontgrensd. Overbrenging stond gewoon vrijwel perfect afgesteld.

Hoe kan ik hem nu weer krijgen zoals hij was? Wat ik zelf al dacht omdat het vrijdag voor het eerst weer koud was: te veel O2, dus zit nu een 92 in maar nogsteeds prut, 88 was ook prut..

De top is nog wel zoals hij voor het eerst reed met de niet lekke uitlaat, dus top is hetzelfde alleen het optrekken is behoorlijk verslechterd, starten is ook gewoon nog als nieuw (met een beetje gas bij geven in 1 seconden aan).
In de ochtend deed hij het nog wel goed, vloog toen vooruit terwijl het toen ook gewoon koud was.

Meteen maar tweede mankement erbij: Soms als hij goed warm is piept er iets vanuit m'n koelkap, een soort van fluit/piep, niet scherp als nagels over glas ofzo maar meer een verpiepte plop ofzo en het gaat met de toeren mee. Ook ratelt er iets als ik langs een bord rijd of auto's die het geluid weerkaatsen. Het gepiep komt alleen alstie goed warm is en zelfs dan nog niet altijd, soms ook al als hij nog maar 10minuten gereden heeft, soms na een uur.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Eerste probleem is de oorzaak van gevonden, ook deze uitlaat is gescheurd.

Alleen het tweede is nogsteeds aanwezig, een ratel van onder de koelkap, valt niet op, alleen als ik ergens langs rijd en gas los laat.
Soms ook een soort van fluit geluid, niet één toon maar met de toeren mee als ik hem stationair laat draaien. (scheidrechterfluitje waar je het balletje net niet rond laat gaan, dus geen snerpend geluid maar gewoon fjut fjut fjut).
Hij start voor de rest wel goed en rijd goed.
Heb dit alleen nog maar gehoord met lekke uitlaat, kan het ook daarvandaan komen? Rijd nu ivm met lekke std uitlaat met een terugloop maar nu hoor ik het niet meer want het geluid van de uitlaat overheerst alles.
 
Back
Top