Scooter trekt hem pas door bij 8k toeren

Aerox.2005

Member
Hallo mijn scooter trekt pas goed door bij 8k toeren of 60kmpu iemand ideeën waar door dit komt
Setup is
70cc airsal
Malossi vario
Polini 3g koppeling
Blauwe druk en trek veren
19 mm carburateur
Post automatically merged:

Hallo mijn scooter trekt pas goed door bij 8k toeren of 60kmpu iemand ideeën waar door dit komt
Setup is
70cc airsal
Malossi vario
Polini 3g koppeling
Blauwe druk en trek veren
19 mm carburateur
+ yasuni r
 
Advertisement - register to remove this

Begrenzers zijn uit de uitlaat
Zal zo even kijken naar de druk veer
Post automatically merged:

Begrenzers zijn uit de uitlaat
Zal zo even kijken naar de druk veer
welke drukveer heb je ?
bij Polini is alles blauw. ik heb het idee dat de drukveer te zwaar is .
Begrenzers uit de Uitlaat gehaald ??
Staat niks op de druk veer qua nummer ofzo
 
Last edited:
Ik had dit eerst nooit toen is cilinder warmgelopen en nu heb ik nieuwe zuiger en een klein beetje uitgehoond maar plots in eens rijd ie beroerd
Nu word het opeens een ander verhaal, waarom heb je dat niet gelijk vermeld ??
Vertel nu maar eens wat er precies heeft plaats gevonden NA de warmloper, wat is er exact vervangen.
Met magere of slechte Info kunne wij helaas niet veel mee.

Er zijn Genoeg Members hier op dit Forum die veel meer kennis en kunde hebben dan een doorsnee Fietsenmaker en Scooterboer.
 
Hallo mijn scooter trekt pas goed door bij 8k toeren of 60kmpu iemand ideeën waar door dit komt
Setup is
70cc airsal
Malossi vario
Polini 3g koppeling
Blauwe druk en trek veren
19 mm carburateur
Post automatically merged:


+ yasuni r
Blauwe drukveer is een EVO veer en die is idd veel te zwaar. Maar buiten dit heb ik die airsal 70 zelf op mijn aerox gehad met yasuni r en ik had daar een rode malossi drukveer in
 
Nu word het opeens een ander verhaal, waarom heb je dat niet gelijk vermeld ??
Vertel nu maar eens wat er precies heeft plaats gevonden NA de warmloper, wat is er exact vervangen.
Met magere of slechte Info kunne wij helaas niet veel mee.

Er zijn Genoeg Members hier op dit Forum die veel meer kennis en kunde hebben dan een doorsnee Fietsenmaker en Scooterboer.
Oke hier is het hele verhaal
70cc erop gezet trok power wheelies en makkelijk naar de 110 warm loper gehad omdat me waterpomp kapot was toen een street race erop gezet maar die vond ik niet fijn ook niet echt op gereden nieuwe zuiger op de Airsal gezet klein beetje uitgehoond affentoe trekt ie hem wel lekker op vlak na koud starten maar daarna heb ik tot de 8k toeren en 60-65 kmpu totaal geen vermogen met die nieuwe zuiger heb ik ook een dmp 19mm erop gezet hoop dat dit iets duidelijker is
 
Als de cilinder uitgehoond is ( ligt er natuurlijk ook aan hoeveel) zou je dus een overmaat zuiger moeten monteren . Is dit gebeurt ?
En heb je het honen zelf gedaan of laten doen? Meet de compressie ook eens als hij warm is .
 
Als de cilinder uitgehoond is ( ligt er natuurlijk ook aan hoeveel) zou je dus een overmaat zuiger moeten monteren . Is dit gebeurt ?
En heb je het honen zelf gedaan of laten doen? Meet de compressie ook eens als hij warm is .
Cilinder is echt minimaal uit gehoond dat alleen de scherpe randjes weg waren van de warm loper
 
Blauwe drukveer is een EVO veer en die is idd veel te zwaar. Maar buiten dit heb ik die airsal 70 zelf op mijn aerox gehad met yasuni r en ik had daar een rode malossi drukveer in
Blauwe drukveer is een EVO veer en die is idd veel te zwaar. Maar buiten dit heb ik die airsal 70 zelf op mijn aerox gehad met yasuni r en ik had daar een rode malossi drukveer in
Oke hier is het hele verhaal
70cc erop gezet trok power wheelies en makkelijk naar de 110 warm loper gehad omdat me waterpomp kapot was toen een street race erop gezet maar die vond ik niet fijn ook niet echt op gereden nieuwe zuiger op de Airsal gezet klein beetje uitgehoond affentoe trekt ie hem wel lekker op vlak na koud starten maar daarna heb ik tot de 8k toeren en 60-65 kmpu totaal geen vermogen met die nieuwe zuiger heb ik ook een dmp 19mm erop gezet hoop dat dit iets duidelijker is
Er is 100% iets met je cilinder en zuiger. Want als je ook maar een beetje materiaal weghaalt kun je dit al krijgen. Je hebt hem uitgehoond en daarna kreeg je problemen. Je hebt denk ik een overmaat zuiger nodig. Of je hebt hem verprutst..
 
Er is 100% iets met je cilinder en zuiger. Want als je ook maar een beetje materiaal weghaalt kun je dit al krijgen. Je hebt hem uitgehoond en daarna kreeg je problemen. Je hebt denk ik een overmaat zuiger nodig. Of je hebt hem verprutst..
Ik wil sowieso een nieuwe Cilinder er krukas heb je een aanrader wel voor dagelijks in het weekend
 
Ik wil sowieso een nieuwe Cilinder er krukas heb je een aanrader wel voor dagelijks in het weekend
Top performance due plus (die roze cilinder) en dan met een yasuni c16. 19mm is daar prima voor. rito krukas of een doppler nemen. Zelf een keer met dezelfde setup gereden en dat trok echt hard op. Cilinder is van gietijzer dus gaat ook lekker lang mee. Yasuni R kan ook maar c16 loopt beter.
 
Heb je de cilinder zelf uitgehoond of door iemand met de juiste apparatuur daar voor?
Klinkt alsof het uit honen niet helemaal goed is gegaan of dat er een onjuiste maat zuiger in is gezet.

De Power one krukas is een zeer goede krukas voor een nette prijs die zelfs snelle cilinders aan kan.
Voor dagelijks gebruik is een DR70 wel goed of een 50cc Power one cilinder. Beiden goede slijtvaste cilinders .
 
Back
Top