Scooter trekt geen vacuüm

TurboGijs05

New Member
Heb een TGB Rivana laatst opgevoerd met een 70 cc cilinder van het merk malossi en een 21mm carburateur. Maar nu trekt geen benzine in de motor, je kan kicken wat je wilt maar de motor gaat niet aan. Heb laatst wat remreiniger in de carburateur gespoten en kickte de motor aan. Heb motor aangekregen en toen begon de motor vol gas te draaien zonder dat ik gas gaf.
Ik heb een sproeier 70 in de carburateur.
Het probleem is dat de carburateur geen zuigkracht heeft.
Wat doe ik fout.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heeft deze setup wel al gelopen of is het zo als nu sinds de montage van alle onderdelen?
Er word geen benzine aangezogen door de carb aan vacuüm benzine pomp? Is de benzine pomp niet gewoon stuk?
 
Er zit benzine in de vlotter kamer en in de slangen. Als ik hand op carburateur doe, dan voel ik geen vacuüm en mijn hand wordt niet vochtig. Ik denk dat de benzine alleen in vlotterkamer blijft dus niet verder trekt door de carburateur dan naar spruitstuk en dan naar cilinder.
 
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat je geen vacuüm hebt.
Zonder vacuüm krijg je ook de vlotterkamer niet gevuld of heeft deze TGB een manuele brandstofkraan?

Verder moet er wel enig vacuüm zijn anders zou die remmenreiniger die je in de carburateur gespoten hebt ook niet in de cilinder geraken en hoe zou de scooter dan anders even hebben gelopen?

Is je membraan nog wel in orde?
 
heb laatst de membraan vervangen zit een molossi in
Post automatically merged:

Scooter heeft een benzine pomp die het nog goed doet
 
Als de vacuum pomp werkt trekt hij dus wel vacuum.
Vonkt hij nog?
Een nieuwe cilinder+carb setup moet je sowieso nog afstellen qua sproeier, lucht- en stationairschroef. Denk persoonlijk dat 70 aan de kleine kant is
 
Back
Top