Scooter trekt eerste 20 km slecht

idolrat

Member
Hoi, ik heb een puch zip type 3. Ik heb er een nieuwe uitlaat onder gezet. Nou rijdt hij van stilstand tot 15/20 extreem langzaam. Hij doet daar echr 10/15 seconden over. Daarna trekt hij in 1 keer mooi door. Er zaten standaard 15 gr rollen in, ik heb 13, 10, 7 en 5 gr getest. Op 7 rijdt hij het beste. Nou heb ik gehoord dat 1-20 de trekveren het werk doen, die zijn nog standaard. Maar die zorgen toch alleen dat hij eerder/later aangrijpt?
 
Advertisement - register to remove this

Trekveren bepalem het toerental vam het aangrijpen van de koppeling.

Als jij lichter in rollen moet voor de uitlaat zit daar de powerband.
Hoe lichter in gram aan rollen hoe meer toeren je dus hebt.

Daar zijn dus de standaard trekveren niet voor gemaakt.
Dan moet je strakkere veren nemen die pas op een hogere toeral aangrijpen.
Doe dat en je dip is weg.

De reden waarom dit moet heeft te maken met drukvulling in de cilinder.
Een lucht puls gaat de cilinder uit aan het einde van de demper weer terug naar de cilinder en sluit zo het nieuwe lucht brandstof mengsel in.

Beetje wat je ook onder water doet als je de mond los doet je houd dan ook met je eigen lucht het water tegen om in je mond te komen.

Er zit dus dan van 0 tot 20 te weinig lucht en teveel brandstof misschien wel in de cilinder waardoor hij kloten loopt.

Maar stapje voor stapje dat hij meer toeren maakt word dit beter. En loopt hij weer top
 
Trekveren bepalem het toerental vam het aangrijpen van de koppeling.

Als jij lichter in rollen moet voor de uitlaat zit daar de powerband.
Hoe lichter in gram aan rollen hoe meer toeren je dus hebt.

Daar zijn dus de standaard trekveren niet voor gemaakt.
Dan moet je strakkere veren nemen die pas op een hogere toeral aangrijpen.
Doe dat en je dip is weg.

De reden waarom dit moet heeft te maken met drukvulling in de cilinder.
Een lucht puls gaat de cilinder uit aan het einde van de demper weer terug naar de cilinder en sluit zo het nieuwe lucht brandstof mengsel in.

Beetje wat je ook onder water doet als je de mond los doet je houd dan ook met je eigen lucht het water tegen om in je mond te komen.

Er zit dus dan van 0 tot 20 te weinig lucht en teveel brandstof misschien wel in de cilinder waardoor hij kloten loopt.

Maar stapje voor stapje dat hij meer toeren maakt word dit beter. En loopt hij weer top
Oke dus als ik het goed begrijp zal de dip verdwijnen als ik 1/2 maten strakker ga in trekveren. Wat is de functie van de drukveer dan als ik vragen mag? Heeft dit ook niet met trekken te maken?
 
Ik twijfel trouwens of die trekveren wel gaan werken aangezien hij ook heel laat op toeren komt. Daarom trekt hij zo traag. Na 5 seconden komt hij pas op toeren en dan begint hij met trekken. Cilinder kan het niet zijn aangezien hij met die andere uitlaat wel normaal trok.
 
hebben we het hier dan over pas na 5 sec genoeg toeren om de koppeling aan te pakken?
of over dat de power er in komt?

anders moet je de carb beter afstellen.
dan loopt hij ook waarschijnlijk erg laag stationair.
Stel schroeg op 1.5 uit zal normaal gewoon goed moeten werken.

is het eerste dan is het gewoon de trek veren en grijpt de koppeling gewoon dus danig vroeg aan dat je er nog weinig mee kan tot hij zijn toeren heeft gepakt waar hij het beste werkt met die uitlaat.
 
hebben we het hier dan over pas na 5 sec genoeg toeren om de koppeling aan te pakken?
of over dat de power er in komt?

anders moet je de carb beter afstellen.
dan loopt hij ook waarschijnlijk erg laag stationair.
Stel schroeg op 1.5 uit zal normaal gewoon goed moeten werken.

is het eerste dan is het gewoon de trek veren en grijpt de koppeling gewoon dus danig vroeg aan dat je er nog weinig mee kan tot hij zijn toeren heeft gepakt waar hij het beste werkt met die uitlaat.
Ik bedoel voordat er power in komt, eerst rijd hij ong 1/2km per uur en dan na die 5 seconden gaan de toeren omhoog en rijd hij normaal weg. De stelschroef staat al op 1,5 slag. Wat ik vergeten ben om te zeggen is dat de prop nog in de uitlaat zit. Kan het zo zijn dat dit het trekken ook tegen houdt door de druk of iets dergelijke?
 
Ja dat doet hij zeker.
De proppe zitten er in om hem legaal te maken.
Maar ze geven daarom ook totaal geen vermogen af.
Prop er uit, even opnieuw rijden. Trek hik dan nog steeds slecht de eerste 20km.
Strakkere trekveren monteren.
 
Oke dan probeer ik dat, de reden dat ik hem er in had gelaten was omdat ik hem al hard genoeg vond rijden, en als je er weer een varioring in doet maakt hij overtoeren las ik. Je hoort wel weer verder!
 
Back
Top