Scooter toerenbegrenzer

Plow

New Member
Hallo,

ik wil mijn scooter een klein beetje begrenzen.
Ik wil zelf een eurobegrenzer maken.
Mijn scooter gaat nu 45km/h, Maar ik mag er maar 25 mee omdat het een blauwe kenteken is.
Nu dacht ik zelf aan het idee om het te doen met condensatoren, Dat is wat ik op internet kon vinden.

Voorbeeld : Begrenzer maken

Maar de forums waren nogal erg oud dus vroeg ik me af of dat nog steeds werkt.
Mijn scooter is van het jaar 2015 het is geen injectie.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Dit werkt nog steeds.
Bedenk wel, als je hem schakelbaar maakt en je verzwijgt bij een rollerbankcontrole dat er een begrenzer op zit en ze komen er toch achter, wordt de boete hoger!
 
Er is nog een nadeel met dit type begrenzers.
Een goeie begrenzer begrenst alleen op het toerental waarvoor deze ontworpen is.
MAW de verbranding blijft optimaal.
Dit doet hij door het onsteekmoment niet meer te vervroegen wanneer het max. toerental is bereikt.
Dit type begrenzers zijn wel goedkoop maar begrenzen continue door de timing afkomstig van de pickupspoel te vertragen.
Door de condensatorwerking op de pickup-ingang van de cdi zal de cdi steeds te laat een seintje geven naar de bobine.
Hierdoor is de zuiger al een stukje voorbij top dead center, de compressie in de cilinder alweer dalende en daardoor is de verbranding niet optimaal.
Gaat men continue zo rondrijden zal de motor sneller vervuilen met alle gevolgen van dien.
 
Ik heb het geprobeerd met een condensator, Maar hij gaat niet zachter rijden.
Wel zit er op de CDI ook een rood draadje.
Als je deze los trekt rijd hij ongeveer 38km/h net iets te snel.
 
Back
Top