Scooter stuk - kenteken overzetten op WOK scooter

ajhvdb

Well-Known Member
Kan dit.

Mijn eerste scooter staat hier stuk te zijn. Nu kan ik een tweede WOK scooter kopen.

Kan ik dan het kentekenplaatje van eerste overzetten op de tweede? en de eerste scooter naar de schroot?
 
Advertisement - register to remove this

als je ook het frame vervangt met die van de andere

Nee, was dat niet van plan maar lees hier dat dat dan niet mag.

Maar mag ik dan het motorblok van de tweede overzetten op de eerste?
1.
Zo te lezen wel maar mag/kan ik dan de tweede door de sloper/demontage bedrijf op laten halen? (terwijl de wok er nog op staat)

2.
Of de tweede houden voor andere onderdelen (deze hoef ik niet te schorsen toch?)
 
Bij een kenteken plaat hoort een frame nummer dus nee dat gaat niet. Je kan wel het blok en alle andere onderdelen omzetten van de wok scooter naar je scooter die stuk is. Daarna wok frame en kenteken vernietigen.
 
/\dit kan niet/\
motorblok overzetten wel
met die andere scooter (met wok) mag je doen wat je wilt, het is namelijk jouw scooter. Zolang je er maar niet mee op de openbare weg rijdt

Bij een kenteken plaat hoort een frame nummer dus nee dat gaat niet. Je kan wel het blok en alle andere onderdelen omzetten van de wok scooter naar je scooter die stuk is. Daarna wok frame en kenteken vernietigen.
Jullie begrijpen het !
Zo is het en niet anders...
 
Nee, was dat niet van plan maar lees hier dat dat dan niet mag.

Maar mag ik dan het motorblok van de tweede overzetten op de eerste?
1.
Zo te lezen wel maar mag/kan ik dan de tweede door de sloper/demontage bedrijf op laten halen? (terwijl de wok er nog op staat)

2.
Of de tweede houden voor andere onderdelen (deze hoef ik niet te schorsen toch?)


1. Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij als er een WOK op het frame staat is deze zoiezo ongeldig. Denk dat als je er een tijdje er niks mee doet je automatisch je kenteken registratie word ingetrokken bij de RDW.. Als dat gebeurd kan je alles met het frame doen wat je wilt. (dus je hebt denk ik ook maar een bepaalde tijd om het frame opnieuw te herkeuren.. En daarna vervalt je kenteken gewoon.

Volgens mij hoef je een frame waar een WOK op staat ook niet te schorsen.. Want in feite als er een WOK erop staat mag je er toch de weg er niet ermee op.. Tenzij je een afspraak hebt staan bij de RDW voor een herkeuring.
 
Back
Top