Scooter stottert

maxo

Well-Known Member
Goeiedag, ik heb vandaag een andere drukveer en een andere vario op mijn aerox 70cc gemonteerd.
Ook heb ik 4 gr rollen ipv 4.5 in de vario gedaan.

scooter trekt al stukken beter en reageert beter op gas, alleen loopt hij eigenlijk alleen lekker als ik vol gas geef?

heb het over stotteren/wegvallen, heeft dit met de benzine/lucht verhouding te maken?
Een vriend van mij zegt dat ik beter een powerfilter op kan zetten alleen zie ik hier alleen maar nadelen in, de aanzuiging van het luchtfilter is al vergroot

de rest van de setup is als volgt:
due plus 70cc
21mm dellorto carb
Std luchtfilter met vergrootte aanzuiging
Polini race krukas
Malossi sport vario
Std koppeling

graag advies!
 
Advertisement - register to remove this

Powerfilter inderdaad zeker niet doen.

check je gasnaald eens, tot 3/4 gas wordt door je gasnaald geregeld, even testen wat hij doet als je het clipje van je gasnaald helemaal naar boven of naar beneden verplaatst.
 
Ben hem momenteel nog aan het inrijden maar mag wel al een beetje gas geven, ongv 320 km erop zitten dus was een beetje met de afstelling bezig. Heb dus nog niet naar de kleur van de bougie gekeken maar er zit momenteel een 96 in
 
Vanmiddag nog een beetje zitten klussen en de bougie bleek erg los te zitten, alleen heeft aandraaien het probleem niet verholpen. Hij trekt voor zo ver ik weet ook nergens valse lucht.

dus ga me dan binnekort maar eens aan de gasnaald begeven
 
Back
Top