Hallo leden van Scooterforum, ik wens jullie allemaal nog een fijne jaarswisseling.
Ik ga helaas wat minder goed het jaar in ik heb een Zip 50cc 4t2v 2017 die sinds ik een carburateur heb moeten wisselen tegen noodzaak(mijn eigen naar scooter van een vriend die kut liep en andersom) erg moeilijk loopt.
We dachten eerst dat het iets met de carburateur mond te maken had waar die niet goed afdicht op het aanzuigrubber van de luchtfilter. Nou heb ik een nieuw aanzuigrubber gemonteerd en lijkt de valse lucht weg te zijn.
Nou liep hij nogsteeds niet helemaal lekker en dacht ik dat het de carburateur zelf zou zijn.
Nou heb ik alle componenten met remreiniger(niet heel fijn op een carburateur in de winter) gereinigd en bleek ook het gasschuif membraan niet goed te zitten.
Na dit gedaan te hebben loopt de scooter nogsteeds niet goed. Hij stottert namelijk erg veel onderin maar als die daar eenmaal doorheen is loopt ie prima.
Weten jullie raad met mijn probleem?
De setup is een sproeier 80 met brom cdi, verder is alles, behalve de overbrenging(wat niet van belang is mag ik hopen), standaard.
Ik heb er nog niet echt mee geprobeerd te rijden maar dit zal wel niet ver komen. Ik zal nog een filmpje proberen te uploaden.
Alvast bedankt!
Dat is zeker nog handig om te doen. Hij reageert namelijk ook weinig(bijna niet, alleen bij de twee uiterste valt ie uit) op de brandstof/lucht schroef.
En hoe pas ik dat clipje aan / waar kan ik die vinden? Toen ik de gasschuif openhaalde zag ik wel de naald(deze zit los tussen de veer; hoort dat?) zitten maar hier zat geen clipje aan. Hij kon er zo los uitvallen zegmaar als je em ondersteboven houdt. Ik neem aan dat je deze naald bedoeld: (zie bijlage)
Dit is volgens mij nog de originele carb als het goed is. Is er een manier om dat te controleren, en zo ja, wat kan ik er dan aan doen om de scooter af te stellen met die vaste naald?