Scooter stottert na tijdje gereden te hebben

Het kan ook zijn dat een van je keerringen lekt.
Had dit ook op een SF1.
Koud perfect en naarmate hij warmer werd begon hij beroerder te lopen.
Het gehele inlaattraject had ik al onder de loep gehad en er was geen probleem aanwezig maar bleef lastig lopen als die warm was.
Optrekken ging ook verrot.

Tot ik de keerringen bekeek en zag dat degene bij het vliegwiel een beetje doorliet.
Die vervangen en het probleem was opgelost.
Vervangen, probleem nog steeds, ik ging daarna een proberen, blijkt dus dat alleen als ik het gas helemaal los laat dat het gestotter begin, net zeker 30 km gereden en altijd iets gas blijven geven en geen probleem gehad, ik ging daarna een paar honderd meter zon 35/40 km/h rijden, toen ging hij haperen, steeds rijden,bwaappp,rijden, bwaap. Leek een beetje op als je bij een auto de koppeling te snel op liet komen…
Post automatically merged:

Ja, soms is het lastig te zien maar vaak is het overduidelijk.

Voor je hem verwijderd even opmeten hoe diep hij zit en dit onthouden of opschrijven.

Nieuwe even invetten, binnen en buitenkant.
Niet teveel zodat alles onder het vet komt maar ook niet te weinig dat je te droge delen krijgt.
Dan glij je hem over de krukas tot de passing en tik je hem voorzichtig met bv een verlengde dop op zijn plek.
Dan wel een verlengde dop die er op past.
Niet met een hamer op de keerringen rammen.
Zachte tikjes met kunststof hamer op een hulpstuk welke goed over de keerring valt.

Het is niet zo moeilijk
Oei… heb hem er al in zitten, de diepte wist ik niet meer had ze namelijk al een keer vervangen. Heb ze niet ingevet maar met een verlengde dop in getikt
 
Back
Top