Scooter stottert met regen

0KMPU

Well-Known Member
Scootergeleerden,

Vanmiddag reed ik met mijn Yamaha Aerox terug naar huis en begon het te regenen. Toen begon hij flink te stotteren. Zelfs met vol gas sloeg hij stil en kwam hij weer op gang. Voor het stoplicht viel hij zelfs nog uit.
Nu weet ik dat hij eerder ook een keer hier last van had en toen had de dealer er een nieuwe bougiekabel en dop op gezet. Maar hij doet het nu gewoon weer.

Wat kan het probleem zijn? En hoe is dit te verhelpen? Ik rijd zonder onderkuip rond.

Groet,
Ruben
 
Advertisement - register to remove this

ik heb zelf ook het probleem. alleen ik heb een street magic met aerox blok!

toen ik gisteren naar huis reed door de regen begon die alleen maar te stotteren en ging die niet harder meer dan 60!

ik wou weten of je bougie zelf wel nat mag worden?

heb wel een goede bougie dop er op maar helpt niet echt!
 
Ten eerste vervuil je iemand zijn Topic, ten tweede hebben we een kleine vraagjes Topic.

Maar om even te antwoorden, nee je bougie mag niet doorweekt zijn (zijn spatwater dicht), wel een beetje nat, dat kan geen kwaad.
Maar in een hoosbui, gaat je scooter dus gekk doen.

@ 0KMPU, doordat je zonder onderkuip rijd, word dus alles extra vies en smerig en nat binnenin je scooter.
Alles word dus aangetast, en gaat sneller kapot.
Het zal me ook niks verbazen, als je na een half jaar zonder onderkuip te hebben gereden, een paar onwijze plekken roest daarbinnen hebt.
Zet gewoon een onderkuip erop, en zoals al werd gezegt, champion bougiedop.
 
Vervuilen wil ik het niet noemen hoor. Mocht hij het zelfde probleem hebben en een vraag dan kan het toch gewoon hier geplaatst worden, ik zie het probleem niet? Maar goed, morgen gaan alle kappen er even af en dan ga ik hem even goed bekijken.

Heb er vanmiddag mee gereden en je raad het wel: hij deed het perfect. Gebeurd dus alleen in de regen zoals hij eerder al deed. Maar verwacht daarom dat het probleem niet in de bougiekabel/ dop zit omdat we deze eerder al hebben vervangen.
 
plaats van de luchtfilter kan ook nog een probleem zijn , zoals bij de firefox ori luchtfilter , deze zit naast het wiel en als er een laagje waterlicht word dit door het rijden zo je luchtfilter in gezogen. think about it ;p
 
Daarvoor heb je dus een spatbord over je achterwiel zitten, om je electronica en luchtfilter droog te houden.

Wat betreft de rest: vervang bougie+kabel+dop, kost nog geen 10 euro samen, en monteer gewoon alle kappen die erop horen, ze zitten er niet alleen voor de sier he! Als dat niet helpt dan kom maar terug ;)
 
Back
Top