Scooter Stottert, komt geen einde aan

Burn...

Burn aKa JeffreyB
Het gaat om een aprilia Sr street/pro/... iig met een piaggio blok (oud model)



Het verhaal:

Voor deze setup had ik een DR70 MAx tuned. Daar een tijdje op gereden met wat probleempjes zoals massa draad vergeten. (zit er nu dus wel op)
Membraamklepjes die echt versleten waren(ook vervangen) enz enz.
Na een avondje rijden wou ik naar huis. De laatste tijd had hij geen mooie constante toeren op de top maar soort van stotteren en vooral als hij warm was. Maar ik moest toch naar huis dus zo door rijden. Maar het werd steeds erger totdat hij amper op toeren kwam en ik even later 35 reed met gas open gas dicht en door dit snel te doen te voorkomen dat hij niet nog meer inzakten.
(afstelling is goed)

Aangezien me DR al aan vervanging toe was heb ik de blauwe top gekocht nieuwe membraam. Omdat de andere malossi klepjes echt versleten waren. Ik hopen dat het probleem opgelost te hebben.

Ik testen: toen hij koud was reed hij, en later hoe warmer hoe kutter hij begon te rijden.

Probleem: als ik stil sta en geef vol gas hoor je totaal geen constante toeren
soort van bbrrbwppbrr geluid en hij wil wel maar hij kan niet en heel soms een plof uit de uitlaat (enja.. ontsteking)

Ik heb al 4 bougie's gebrobeert met verschillende hittegraden maar werkt ook niet.

Ik had er wel een dagje een MK prorace 2 op maar ik weet niet of dit de oorzaak kan zijn.




|| Keringen zijn al vervangen geld ook voor: bougie, dop, kabel, bobine, ontsteking, membraam, cilinder e.d. ook nieuwe massa gelegd


Laat me even weten wat je ervan vind en wat je denk dat het is !
ik ben ten einde raad

(pleeeeaasse geen opmerkingen: chek je stationair schroef of een nieuwe bougie etc.)

Mvg, Burn
 
Advertisement - register to remove this

9 van de tien keer is het de ontsteking die nie goed staat of gewoon nie goed meer is, of je zal het toch in je afstelling moeten zoeken..

(massa draad had je al aangelegd, maar leg er nog maar een aan)

grtz Ken
 
ik heb een extra massa gelegd vanaf me bobine..

ik heb ook al een andere onsteking erop gehad om te kijken of dit het probleem was, ook vliegwiel en andere spie (vervroeging)

het raare aan me afstelling is dat hij nu op de 76 zit (voor mijn gevoel best laag)

en het probleem kwam opeens op volle toeren, (goede afstelling) en niet na wat veranderingen
 
bougie is vernieuw.. densotje en ook een nieuwe bobine ( 65 euro geloof ik)

Dr was "MAX" tuned voor straat gebruik zeg maar uitlaat poort op hoogste timing en beetje afgewerkt ( heb nu de blauwe top, standaart)

en de afstelling: lang verhaal

zoizo word het probleem erger (doet zich sneller voor) als ik hem start loopt hij netjes stationair maar zodra ik al wil weg rijden stottert hij komt niet op toeren en gaat uit.

sproeiers: ik heb van 88 tot 60 gehad en de bougie bleef zwart. Bij 88 kwam hij niet vooruit en bij 60 ook slecht bij 76 is het denk wel het beste

met de 76 kon ik een klein stukje reiden ( nu niet meer) maar dan viel hij dus uit en verzoop gewoon want als ik kickte met contact uit plofte hij uit de uitlaat.

op de DR had ik iets in de 110 maar nu haalt hij dat nooit.
 
helaas... buiten het kvs probleem doet het probleem zich nog steeds voor

nieuwe Sympthonen: Erg koude carb. (lijk wel soort vries laagje) en na stukje rijden valt hij uit en een erg zwarte bougie (licht niet aan de sproeier)


hulp gevraagd!
 
er zit dus ergens iets niet goed.
bougie hoord koffie bruin of zo iets dergelijks te zijn.
aan gezien je het 1 en ander aan je scooter hebt gedaan
check je olie pomp eens.
kijk of je oliepomp goed werkt als je gas geeft.
en bij gas los op de aanslag van de pomp rust.
anders staat je kabel te strak.
kan zijn dat hij te veel olie krijgt waardoor hij ook zeer slecht loopt , stotterd en zelfs uitvalt en slecht of niet meer aan gaat.
 
olie pomt is eruit, ik meng zelf maar door luiheid gooide ik er een schoot in ipv het "te berekenen" maar ik heb er al benzine in gedaan zonder olie maar dit hielp niet...

laat je tank leeg lopen neem nieuwe benzine en meng die goed en probeer het dan nog eens want dat had ik ook met mijn crosser je moest em best precies mengen anders reed hij niet je zal wel zeggen een crosser is geen scooter ma je kan het altijd proberen
 
gaat er even niet om de olie pomp erin of eruit en de mengsmering vehouding..

ik weet ook wel dat hij zonder olie niet smeert en stuk loopt (vandaar probeer ik het ook maar paar meter, en er zat nog benzine in me tank met denk te veel olie)

enja.. om nou even een binnerotortje te kopen :p haha

ik probeer wel wat ze zoeken/lenen iig bedankt


EDIT: owja trouwens, 1:35 is een nette verhouding ;)
 
eej.

wss is het je ontsteking want wij hebben net het zelfde probleem gehad..
zorg dat je precies dezelde ORIGINELE ontsteking hebt met het vliegwiel wat daarbij hoort want wij hadden ook 4 ontstekingen liggen en we wisten niet wel vliegwiel daarbij hoorde.. toen we het juiste setje hadde starte die, en reed hij perfect. want ze zijn allemaal anders ofzo die timing van de ontsteking
mss heb je er wat aan.
greets
 
Back
Top