Scooter stottert en valt steeds weg

Freejay

Member
Ik heb een peugeot vivacity 2t, sinds een paar dagen trok mijn scooter al niet meer goed en werd steeds slechter. Echter hij viel ook steeds helemaal terug waarmee ik bedoel dat ik stilstond, wanneer ik de scooter aan en uit zette dan deed hij het weer voor even? Hierna keek ik naar de olie en zag dat deze zo goed als op was, ik had hier niet opgelet omdat de vlotter was blijven hangen en dus mijn dashboard lampje niet ging branden. Ik had hier weer nieuwe olie ingedaan maar het probleem was niet weg... enig idee bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Ik neem aan dat je je 2-takt olie bedoelt? Als je lang genoeg zo hebt doorgereden heeft je cilinder onvoldoende smering gehad en is je cilinder vastgelopen.

De manier om dit te checken is de cilinderkop en cilinder eraf halen en kijken of alles nog goed zit, dit wel zeggen geen voelbare krassen of gekke strepen.
Zoniet heb je te weinig compressie door beschadigde zuigerveren/zuiger. Dan zal je dus de zuiger of zelfs de cilinder moeten vervangen
 
Ik neem aan dat je je 2-takt olie bedoelt? Als je lang genoeg zo hebt doorgereden heeft je cilinder onvoldoende smering gehad en is je cilinder vastgelopen.

De manier om dit te checken is de cilinderkop en cilinder eraf halen en kijken of alles nog goed zit, dit wel zeggen geen voelbare krassen of gekke strepen.
Zoniet heb je te weinig compressie door beschadigde zuigerveren/zuiger. Dan zal je dus de zuiger of zelfs de cilinder moeten vervangen
De scooter stottert in het begin heel veel, eenmaal dat ik even heb gereden dan gaat het veel beter, dan trekt hij goed en rijdt hij gewoon 50. Daarom voelt het wel alsof hij compressie heeft.
 
De scooter stottert in het begin heel veel, eenmaal dat ik even heb gereden dan gaat het veel beter, dan trekt hij goed en rijdt hij gewoon 50. Daarom voelt het wel alsof hij compressie heeft.
Ik heb je verkeerd begrepen, om het even duidelijk te krijgen. Het ding loopt dus wel?

dan krijgt je scooter een te rijk mengsel als die koud start
 
Ik heb je verkeerd begrepen, om het even duidelijk te krijgen. Het ding loopt dus wel?

dan krijgt je scooter een te rijk mengsel als die koud start
De scooter loopt inderdaad, elke dag dat ik met ds scooter reed ging het slechter, ik moet elke keer stilstaan omdat hij niet vooruit komt, als ik 2 minuten wacht dan schiet hij vooruit maar dan is het een kwestie van weer 2 minuten dat hij weer helemaal terugvalt.. hij valt niet uit maar wel stationair, wanneer ik dan gas volhou (en niet vooruit kom) dan valt hij wel uit. Na dat ik al 20x heb stilgestaan gaat het beter en dan kan ik gewoon blijven rijden totdat ik onder de 20 kom en dan moet ik mijn scooter aan en uit zetten en werkt hij weer?
 
Back
Top