Scooter stottert en knalt uit de uitlaat

Hallo elke ochtend als ik mijn scooter start houd hij in en komen er knallen uit mijn uitlaat. Als mijn motor warm ik dan stopt dat en als ik hem dan stil zet en ik ga na 2 uren weer rijden dan rijd hij weer normaal?
Speedfight 2 l/c
50cc snel airsall
Bougie 8 Lange schacht
Race cdi
Ik heb de bougie overigens al vervangen en de elektrode afstand gemeten
 
Advertisement - register to remove this

Ik zie niets staan over het membraam. Is die nog wel goed?

Knallen kan duiden op onverbrande brandstof. Vandaar dat ik over het membraam heb.
 
Kan die kapot zijn? Aangezien als de motor warm is hij wel gewoon rijd

Die kan zeker kapot! Het membraan is eingelijk een soort terugslag klep. Die zorgen ervoor dat de brandstof niet terug het Spruitstuk in gaat.

Membraan Klep open is mengsel erin.
Membraam klep dicht, brandstof kan niet terug.

Ik denk:

Als deze niet goed sluit zal er brandstof terug de cilinder in gaan,verbrand en via de uitlaatklep eruit "geknald"

Ieder: correct me if I'm wrong!
 
En het rare is ook dat als mijn motor loopt mijn knipperlichten niet meer knipperen. En als de motor uitstaat dus op de accu dan knipperen ze wel gewoon ze gaan als de motor aan staat gewoon branden en de bougie was wittig terwijl ik daar altijd mee heb gereden en toen was hij altijd koffiebruin. zou het kunnen dat het aan mijn ontstekings spoellicht ofzo aangezien mijn waterpomp lek was en dat misschien de ontstekingsspoel heeft later roesten ofzo
 
Last edited:
Hoe is je vonk? (Regelmatig of onregelmatig, blauw of geel, goeie vonk of zwakke vonk)
Heb je de bougie al eens vervangen en heeft deze de goeie hittegraad?
Heb je er een grotere hoofdsproeier in gedaan?

Denk niet dat dit aan het membraan ligt.
Dan zou de scooter juist te weinig brandstofmengsel krijgen omdat een deel weer terug het spruitstuk wordt ingeblazen.

Ik denk juist aan een te veel aan brandsof of een slechte verbranding, de onverbrande resten komen dan in de uitlaat en ontbranden daar door de hete uitlaatgassen.

Voor wat betreft je knipperlichten, ik zou toch maar eens de spanning over de accu meten bij lopende motor want ik heb de indruk dat de spanning in elkaar zakt.
 
Ik heb het gemeten die helemeter sloeg ophol hij veranderde om dr halfe seconde van spanning. Ook die 2 kabels voor de bobine gemeten en toen gekickt de ene keer 8 volt de anderen x 13 volt de anderen keer 6 volt. Zou de ontstekingspoel kapot kunnen zijn?
 
het lijkt op een defecte spannings regelaar zou dat een optie kunnen zijn? aangezien als ik de accu door meet er elke x een anderen waarde staat als de motor aan staat. en dat zou denk ik ook verklaren waarom mijn knipperlichten niet knipperen als de motor aan staat
 
Dit was in iedergeval mijn eerste verdachte, daarom vroeg ik om de accuspanning fe meten.

De spanning moet stabiel zijn tussen 13.x en 15 volt.
 
Ik heb het geprobeerd maar het werkt niet. Zou het aan de ontstekingsspoel kunnen liggen? Aangezien ik de spanning regelaar heb over gezet naar een anderen speedfight en daar werkte hij wel gewoon op. Dr cdi heb ik ook getest werkte. De bobine werkte maarja dat heeft niks met het opladen van die accu te maken ik heb er ook een anderen accu in gedaan hielp niet
 
Last edited:
Als je bougie eerst koffie bruin toen wit dan is je lucht benzine mengsel niet goed 15 staat tot 1 dan waarschijnlijk ergens een lek als je oververbrande benzine in je uitlaat komt kan t heel goed aan je vliegwiel liggen dan loopt ie aan op je spoelen en krijg je niet een mooie vonk de hele tijd kijk of je vliegwiel vrij loopt .door t uitzetten van vliegwiel door hitte kan hij dan net vrijlopen
 
Ow.. ik hoorde al wel een tijdje een gek geluid bij die ontsteking ik heb gister al een nieuwe ontsteking spoel besteld. Dus morgen even plaatsen. En dan opletten dat hij niet aan loopt
 
Probleem is gevonden de bobine was kapot.. dank jullie wel voor het helpen! Hij is kapot gegaan door zin goedkope cdi dus voor iedereen die dit leest koop geen goedkope snelle cdi’s want dat molt je bobine!
 
Back
Top