Scooter stottert bij volgas ( ontsteking hapert )

rmnboss

Well-Known Member
Ik heb het volgende probleem wanneer ik volgas rij gaat de scooter stotteren en als ik volgas hou dan voel je hem dood vallen en pakt hem ook weer op alsof ie dan soms zijn vonk niet kan pakken en dan weer wel en valt dan eigenlijk gelijk weer weg en gaat het hele riedeltje opnieuw

Ik vroeg me af zou de HPI ontsteking vroeger gezet moeten worden ?

Bougie is gloednieuw en beetje zwart met koffiebruin?

Massadraad van frame naar blok getrokken geeft geen verschil.


Setup;
Polini Corsa 70 A-C ( nieuw en zit juist gemonteerd! )
DELLORTO 17.5mm sproeier 80
HPI 2003 binnenrotor ( nieuwe CDI en stator geen verschil )
Stage 6 pro uitlaat
Paarse dmp trekveren
Stage 6 medium drukveer ( nieuw )
4,8 gram rollers. ( nieuw )
 
Advertisement - register to remove this

Sproeier 1-2 maatje kleiner proberen?

Ik had exact 't zelfde met sproeier 86 op Dr70+Shot Minarelli op volgas stotteren/doortrekken heel onregelmatig, ging naar sproeier 82 en probleem was meteen weg...
 
Last edited:
Idd ik zou ook naar een andere sproeier kijken. Sproeier 76 of 78 denk ik. Heb zelf een 70cc mhr met een 17.5 carbateur, en ik heb een 76 sproeier er in. Wellicht dat sproeier 76 goed is.
 
Helaas geen succes stottert alleen maar meer en beroerder lopen , ik denk persoonlijk aan het feit dat me ontsteking het is ga vanavond weer n nachtje de schuur in om op me gemak m te stellen
 
Probleem al gevonden inderdaad de afstelling van de HPI , staat op exact 2mm voorontsteking nu Daarvoor was me bougie ook wittig , ik denk dat me rotor verdraaid is iets omdat de bout mogelijk niet goed vast zat, dit heb ik nu dus met n frutteleteur vast gezet en zit nu ook 3x beter op het asje, Nog geen testrondje gemaakt maar kwam al 100x beter door de toeren heen vanaf de standaard! Mogelijk dat ik binnenkort een kleine how to HPI afstellen maak met foto’s!
 
Nieuwe krukas besteld cillinder is niks mis mee , hij bleef ook lopen toen die afbrak en geen rare geluiden alleen overtoeren , dus gaan het hele blok nu maar aanpakken en alles vernieuwen wat er nieuw onder kan
 
Nou even een update , blok is klaar voor een nieuw leven, Morgen even een oliepomptandwiel monteren gezien de vario anders te ver naar achter lig en hij aanloopt op Carter , fototje is bijgevoegd
 

Attachments

  • B90DD532-72D9-49BE-BEC5-2CDEB197734B.jpeg
    B90DD532-72D9-49BE-BEC5-2CDEB197734B.jpeg
    157.8 KB · Views: 108
Kleine update voor degene die het nog intressant vinden, Het blok vandaag gemonteerd ( lijkt allemaal heel lang te duren maar heb t erg druk met Mn werk ) maar het goeie nieuws is, Hij draait weer als n tier, Ook de koeling wat aangepakt en nu net zon 5km gereden en niks op te merken kwa afstelling problemen , even wat gerommeld nog in sproeiers en er zit nu sproeier 96 in Mn carb ( aardig groot voor n Pia blok )


Setup is ook veranderd ivb kapotte Corsa cillinder ( warmloper door onjuiste afstelling ? )

Setup is nu :
- MHR 70
- STAGE 6 pro , loopt heerlijk op een MHR moet ik zeggen.
- 17.5mm carb met sproeier 96
- HPI Binnenrotor 2003
- medium drukveer stage 6
- dmp paarse trekveren
- 4.8 gram rollertjes
- Doppler endurance racing
- SKF C4 lagers


Al met al ben ik er nu klaar mee en gaan we de boel eerst rustig inrijden .
 
Nou alweer van t korte eind , Warmloper alweer, Probleem ligt nu zekers te weten aan de HPI , Die koelvin heb ik ingekort en nu krijgt hij te weinig luchtkoeling , Dus ga nu naar een big bore watergekoeld en alles ombouwen van A-C naar LC en het cartertje even aanpassen
 
Back
Top