Scooter stottert bij optrekken en gas geven

Status
Not open for further replies.

Jani

New Member
Ik heb een sym orbit 2 2014 4t en dr scooter stort als ik wil weg rijden of ineens vol gas ga tijdens het rijden
 
Advertisement - register to remove this

Alleen bij opendraaien van het gas of ook bij een constante snelheid?
Indien alleen bij het plots opedraaien, in je carburateur bevindt zich een pompje die een pufje benzine inspuit op het moment dat je van geen gas naar geopend gas draait, dit is om de traagheid van de cv carburateur te overbruggen.
Misschien heeft de vorige eigenaar dit afgekoppeld of werkt simpelweg niet meer.
 
Alleen bij opendraaien van het gas of ook bij een constante snelheid?
Indien alleen bij het plots opedraaien, in je carburateur bevindt zich een pompje die een pufje benzine inspuit op het moment dat je van geen gas naar geopend gas draait, dit is om de traagheid van de cv carburateur te overbruggen.
Misschien heeft de vorige eigenaar dit afgekoppeld of werkt simpelweg niet meer.
Het is ook alleen bij een warme motor
 
Het is ook alleen bij een warme motor
Dat had je er wel in je initiele post kunnen erbij zetten.

Controleer of je elektrische choke nog werkt.
Indien je choke nog werkt is het waarschijnlijk je hoofdsproeier die te groot is, is die in het verleden vervangen?

Kleur van de bougie al eens bekeken?
 
Dat had je er wel in je initiele post kunnen erbij zetten.

Controleer of je elektrische choke nog werkt.
Indien je choke nog werkt is het waarschijnlijk je hoofdsproeier die te groot is, is die in het verleden vervangen?

Kleur van de bougie al eens bekeken?
De choke heb ik een paar weken geleden vervangen. Ik zal morgen naar de bougie kijken. Toen ik mijn brommer kocht reed die 40 met standaard begrenzer en 9gram vario rollen ipv 5.9gram die er normaal inzitten en ik dacht eerst dat er vuil in mn hoofdsproeier zat dus ik heb die schoongemaakt en toen zag ik wel dat er wel iets aan de carburateur gedaan was want er zat een dunnere darm( beneden op de foto) in een dikkere darm zat met een kabelbinder kan het daarmee iets te maken hebben?E83BE36E-8E57-4C83-89DB-48FE566D10BB.jpeg
 
toen zag ik wel dat er wel iets aan de carburateur gedaan was want er zat een dunnere darm( beneden op de foto) in een dikkere darm zat met een kabelbinder kan het daarmee iets te maken hebben?
Weet je zeker dat jij dit niet zelf gedaan hebt want op de foto heb je nog 4 kabelbinders in je hand!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top