Scooter stotterd

Advertisement - register to remove this

Vies luchtfilter? Teiltje water kan dacht ik wel. (bericht aangepast, flauw, kans reacties niet meer sluitend!).

Ps Euhuh nadeel van quoten ontdekt.
 
Last edited:
Vies luchtfilter?, maar niet schoonlikken ofzo, gewoon teiltje water kan dacht ik wel.
Hahha heb std filter met polino filterelement nieuw geprobeerd en powerfilter werkt beide niet.
Zou dit a!n de bou gie kunnen liggen?
Verkeerde hittegraad ofzo want hij heeft zaterdag wel fatsoenlijk gereden
 
Lijkt er inderdaad op dat het benzine/lucht mengsel te rijk is.
MAW te weinig lucht tov de hoeveelheid benzinedamp.

Wellicht een te grote sproeier of de elek. choke werkt niet naar behoren.
 
Nou het gekke is als ik er een kleinere sproeier inzet loopt hij nog steeds hetzelfde en dan krijg ik bijna een warmloper en het is een handchoke en die werkt ook naar behoren .
Nog steeds raar zou het kunnen dat er een verkeerde bougie in zit dat hij mey hogere toeren hey mengsel niet kan ontbranden
 
Luchtfilter zit gewoon dicht.. Gewoon een keer om de zoveel tijd een heel compleet nieuw origineel matje er in terug plaatsen..

Overigens zit er verschil in deze matjes.. De ene laat iets meer lucht door dan de andere. (meestal gebruik je zoiets alleen bij een 70cc vanwege de wat betere doorlaat..

Ik weet verder je setup niet, maar raad je aan on het luchtfilter matje compleet de vervangen.. (overigens zou ik zo`n ding maar 1 keer uitspoelen in het begin) daarna zit er zoveel zooi in dat het uitspoelen niet meer loont en dus vernieuw moet worden..

Bougie is verder het probleem niet, omdat er alleen verschil is als je het filter erop houd en eraf haalt.
 
Heb er een nieuw polini element in gedaan en toen deed hij het voor 500 meter goed daarna begon die weer te stotteren.

Mijn setup
Polini evo 70cc
Malossi vl12
17.5 dellorto
Gianelli reverse

Het lijkt wel alsof er teveel benzine terug wordt geblazen in mijn luchtfilter en dat hij dan gewoon verzuipt na een tijdje of zeg ik nu iets geks.

Mvg
 
Als er benzine zou worden terug geblazen zou dit betekenen dat je membraan niet meer goed sluit.
Hierdoor komt er net minder benzine in je cilinder om te verbranden.
Ook zou je luchtfilter dan nat en vettig zijn van de benzine en twee-takt olie die achterblijft nadat de benzine is verdampt.
 
Is het probleem niet gekomen na dat je het nieuwe membraan hebt geplaatst?

Ik raad je ook aan om toch even de carburateur afstelling na te kijken.. Misschien moet de luchtschroef iets meer open of moet er een andere sproeier in..

Enigste reden dat benzine naar mijn inziens terug komt:

-Membraan dicht niet goed af of blijft hangen of vertraagd met het dichten.

-Misschien een te hoge druk in het carter dmv. bijvoorbeeld een volle wangen krukas.

-Wellichteen te grote sproeier of de carburateur die ergens teveel benzine door laat

-Blijft de choke niet hangen of staat aan?
 
Last edited:
Back
Top